Koselig gjensyn

Anmeldt 29. juli 2017
amarcord83
Oslo, Norge
Nydelig utsikt

Villa Fridheim er et veldig vakkert gammelt hus. Ute er det en utrolig utsikt og veldig... les mer

Anmeldt 18. mars 2015
EliseJ
Hønefoss, Norge

Anmeldt 10. juni 2018 via mobile enheter

En utmerket ettermiddag med te, scones, hjemmelaget syltetøy og marmelade, eclairs, brownies, pikekyss og cucumber sandwiches. Husk å bestille dagen før Og så en rundvandring i huset...

Dato for opplevelse: juni 2018
1  Takk, torgeirs565
Anmeldt 2. september 2017 via mobile enheter

Flott anlegg utendørs, men huset var dessverre stengt. Skuffende, vi hadde sett fram til besøket lenge. Vi gir tvetydig informasjon om åpningstider på stedets hjemmeside ansvar for bomturen vår.

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, 56ing
Anmeldt 29. juli 2017

Var her for første gang siden barndommen, og det var et riktig så koselig gjensyn. Selve bygningen er på alle måter verdt besøket i seg selv.

Eventyrmuseet var mer eller mindre akkurat som jeg husket det; det er en fascinerende reise å tusle rundt blant de gamle dioramaene som baserer seg på folkeeventyrene. Riktignok forutsetter alt dette en nokså god kjennskap til folkeeventyrene, så rent formidlingsmessig sett er jeg ikke sikker på hvor godt alt treffer -- men det er sjarmerende, på sin måte.

I kjelleren er det en liten utstilling viet lyslagingskunsten og en annen viet til miljøet rundt Asbjørnsen og Moe. Her har null og niks blitt gjort på et tredvetalls år, noe utstilingsgjenstandene bærer preg av...her er det mange gulnede papirer som burde hatt tilsyn. Lysutstillingen framstår også som nokså stemoderlig behandlet.

Koselig å sitte i kaféen i første etasje, og fin utsikt fra tårnet. Denne bygningen, og utstillingene her, kunne man nok gjort ganske mye mer av med litt flere midler til disposisjon.

Dato for opplevelse: juli 2017
1  Takk, amarcord83
Anmeldt 25. juli 2016 via mobile enheter

Hadde en regnværsdag vi skulle finne på noe. Kjørte en liten biltur rundt Krøderen og kom forbi Fridheim. Ble en positiv overraskelse. Morsomt både for store og små. Eventyr i flere etasjer og fantastisk utsikt over vannet fra tårnet. Og en nystekt vaffel i salongen etterpå.

Dato for opplevelse: juli 2016
1  Takk, Linda S
Anmeldt 3. september 2015

Dett er en FANTASTISK,gammel,flott sveitservilla som er omgjort til et EVENTYRMUSEUM
Det er bare 3 minutters kjøring fra sentrum Noresund.
Det er en av de få spesielle steder å se på den lange veienfra Oslo til ÅL/HEMSEDAL/GEILO
Ta med barna-
for det er en VIDUNDERLIG og SJARMERENDE UTSTILLING AV EVENTYRBILDER OG DUKKEFREMSTILLINGER AV DISSE.
Den er i i flere etasjer helt opp til TÅRNROMMET med flott utsikt

Dato for opplevelse: august 2015
1  Takk, holidayknut