“Stort potensiale”

Heim - Hemmingodden Lodge
Vurdert som nr. 5 av 6 Restauranter i Ballstad
Anmeldt 30. juli 2021

Flott og hjemmekoselig lokale med god akustikk. Pizzaene holder ikke mål pga kvaliteten på bunnen er for dårlig. Toppingen er god/grei.
Forrettene er gode, men kan forbedres og heves et par hakk. Hovedrettene er stort sett bra. Grilla tørrfisk og kongekrabba er digg.
Brød og vann bør komme på bordet umiddelbart da det kan være lang ventetid maten ved full restaurant.
Personalet er hyggelig, men bærer preg av lite trening, dårlig organisering og begrenset kunnskap om mat og drikke. Dette kan nok variere med hvem man treffer på. Men jeg oppfatter servicenivået som restaurantens hovedproblem.
Drikkekartet er litt kjedelig på vinsiden. Bra ølutvalg.

I et område med svært begrenset restauranttilbud(Vestvågøy), så er Heim et godt valg. Men de har et stykke igjen før de kan kalle seg en matdestinasjon. Tror dog de har potensialet og lokalisasjonen til å bli det.

Takk, stianp2015
Hemmingodden L, Owner på Heim - Hemmingodden Lodge, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. juli 2022

Thanks for your feedback and we look forward to welcoming you again soon

Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Beklager, men dette var skuffende… Vi valgte Heim etter å ha fått stedet anbefalt som «helt fantastisk» av lokale. Derfor var også forventningene store.

Det positive først: Lokale, innredning, utsikt og betjening.

Så var det det viktigste, nemlig maten: Vi spiste røkt hval og ferskost med spinatsalat og pesto av lokale urter. Begge deler helt greit, men ikke noe vi kommer til å snakke om eller lengte tilbake til. Og pestoen var det bare et ørlite hint av.

Stort minus til restauranten for å ta seg betalt 60 kroner for noen brødskiver og smør. På de aller fleste restauranter kommer dette på bordet uoppfordret.

Eldstemann spiste hvalgryta og kunne melde at den var god. Klippfisk-biten var også helt grei i følge kona. Men kjøkkenet hadde sluppet opp for spinat, så retten så ganske stusselig og fargeløs ut der fisken ensomt balanserte på underkokte gulrot-pinner.

Det som drar opplevelsen ned fra «midt på treet» til «dårlig» er imidlertid pizzaen. Jeg gjetter at pizzabunnene er prefabrikerte eller frosne. Harde og tørre som kjeks. Pålegget lite spennende og pregløst. Helt på høyden med Dr. Oetker fra frysedisken på Rema.

Når hovedrettene koster det samme som fiskerestauranter som Slippen i Fredrikstad- som har fått 6 på terningen i VG. Og pizzaene ligger på samme prisnivå som Villa Paradiso og Lofthus Samvirkelag i Oslo. Ja da bør kvaliteten jaggu være deretter. For turistene som kommer (hverfall de norske) vet dette og føler seg lurt når det ikke er balanse mellom pris og kvalitet.

Dyrt og dårlig - verdens dårligste forretningsidé det!

Takk, oddstad

Hello, We have made many changes since you last visited and hope you will pay us another visit soon.

Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Vi besøkte Heim fredag 23/7 og hadde en flott middag. Spennende og variert mat, servert av en usedvanlig hyggelig betjening. Vi spise hval til forrett, prøvde reker og grillet klippfisk til hovedrett, samt is og sjokoladefondant til dessert. Alt falt I smak og Rieslingen passet perfekt. Anbefales

Takk, paal_2021

Thanks for your review and we hope to see you again soon.

Anmeldt 21. juli 2021

Bestilte 3 pizza da de ikke hadde ledig bord, dette var meeeget skuffende. Bestilte 2 forskjellige, en med ost, ruccolasalat og pinjekjerner og 2 med spekepølse.
Minte om dårlig frossen pizza . Halvparten ble søppel

Takk, 217ritao

We apologize that you had a bad experience and have made many changes since then. Feel free to come try us again soon.

Anmeldt 11. juli 2021

Kjempe hyggelig betjening og veldig flott lokalet med utsikt over fjellet. Bestilte brød med urtesmør som en starter og det smakte fantastisk ! Beste smøret jeg har smakt! ...men der stoppet det. Bestilte pizza "Spekepølse fra Aimee's farm med rosasaus, revet ost, purreløk og rosmarinpesto". Visuelt sett ser pizzaen ut som en frysepizza fra Kiwi med pepperoni. Det står i menyen at det er rosasaus som jeg ikke aner hva er, men sausen er knall rød og smaker som tomatsaus. Mulig at rosasaus smaker og ser helt lik ut som tomatsaus. Ikke veit jeg. Så for meg noe mer spennende. Pesto og rosmarin kan verken ses eller smakes. Skuffende, er veldig glad i pesto og rosmarin. Eneste jeg smaker er tomatsaus, purreløk, ost og pepperoni. Pizzadeigen er seig og vanskelig å skjære i og når jeg ser rundt bordet sliter de andre også med å skjære i pizzaen. Dette er rett og slett for dårlig og det er så synd fordi personalet og stedet her er fantastisk! Håper dere får dette på plass (evt kutt ut pizza).
Med vennlig hilsen en som har stor lidenskap for mat og ønsker dere alt vel :)

Takk, Matvrak-Erik

Hello and thanks for your feedback. We have made some changes and hope you will come try our food once more.

Reisende som så på Heim - Hemmingodden Lodge, så også på

Ballstad, Vestvågøy

Har du vært i Heim - Hemmingodden Lodge? Del dine erfaringer!