Fascinerende

Her går Dalslands kanal, med flere sluser og en akvedukt som båtene må igjennom. Fascinerende å stå... les mer

Anmeldt 28. juli 2022
Terje J
Fredrikstad, Norge
A boat trip on Dalslands kanal and Håverud Sluss

Anmeldt 8. august 2018
Gunnar H
Säffle, Sverige

Anmeldt 8. august 2018

jeg og en kamerat tok oss en tur på Dalslands kanal Mad start fra Bengtsfors og ned til Håverud. Det var en flott tur og Slusene i Håverud med akvadukten er jo bare fantastisk.
Selve Håverud med de gamle industrilokalene er jo også et syn. Med som sakt, Slusene med akvadukten tar prisen.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, Gunnar H
Anmeldt 4. august 2017 via mobile enheter

Kom frem her på en Torsdag i veldig regnvær, så vi fikk ikke sett så mye da. Tok turen til slusene ved Håverud og her var det veldig fint. Rent, ryddig, små butikker,kafeer, gavebutikker og selvfølgelig kanalen. Bare det å gå og se på den kunsten/ arbeidet det har vært med å gjennomføre dette er helt i særklasse. Været var litt av og på men dagen ble bra likevel, tok turen med kanalbåten opp og toget tilbake. Det er en tur alle som kan burde ta

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, Kai T
Anmeldt 21. juli 2017 via mobile enheter

Siden vi har en ferieleilighet i umiddelbar nærhet av slusene i Håverud, benytter vi anledningen til å se på båttrafikken i feriemånedene. For at par år siden reiste vi med egen båt gjennom alle slusene i Håverud samt noen flere lenger opp i kanalen. En fin opplevelse. Slow travel!

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, 679janp
Anmeldt 5. september 2016 via mobile enheter

Nydelig tur opp de fire slusene. Båten er av enkel, men sjarmerende stand. Personale i godt humør. Vi fikk servert reker, baguetter og øl, det smakte godt.

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, linda_gi600
Anmeldt 28. juli 2016

Fasinerende å se hvordan de har løst kryssingen av jernbane, kanal og vei. Ikke mange steder en kan oppleve dette. Kanalmuseum og forskjellige butikker nedenfor slusene. her er det også en dreiebru.Et mekka for oss teknisk intresserte.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Morty56