Anmeldt 19. august 2019

Ruten Fjellstue er en hyggelig overnattingssted som ligger med en flott utsikt over dalen. Har er det mulig med mange turen i fjellet. Nede i dalen ligger et flott tjern hvor det er bademuligheter. Maten er veldig god basert på kortreiste gunnelementer, elg, rein sik og ørret. I tillegg er det flott drikke fra det lokale ølbryggeriet hvor de lager seks forskjellige øltyper. (Det er litt vanskelig for rullestolbrukere.)

Dato for oppholdet: august 2019
Takk, 246wasa
Anmeldt 19. juli 2019

Vi var der en natt, men burde blitt lenger. Det er mange fine turer å gå i området (Ruten, Bingsbu, Elgtårnet, m.fl.) og mange steder å besøke om man kommer med bil (f.eks jettegrytene, Espedalen fjellkapell med en flott naturkirkegård og Jotunheimvegen). På Ruten fjellstue er det god atmosfære og lett å slappe av. Hotellet er familiedrevet og vertskapet jobber virkelig for å gi deg en god opplevelse. De lager også utrolig god mat, mye av den kortreist! -Og de serverer sitt eget hjemmebryggede øl.

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, Wenche L
Anmeldt 17. juli 2019 via mobile enheter

På gjennomreise i Espedalen stoppet vi for et lett måltid på Ruten Fjellstue. Vi spurte om å få noe å spise, og ble foreslått nysmurte rundstykker. Vi takket umiddelbart ja, og ble virkelig tilfredse med hva vi fikk. Røket laks med kokte egg og purreløk og spekeskinke med melon og jordbær smakte fantastisk godt etter en lang tur på Stolpejakt i Statsraad Stangs mine. Fantastisk service i nydelige naturskjønne omgivelser og i et fantastisk sommervær. Vi anbefaler stedet på det sterkeste! Bedre opplevelse med 180 graders utsikt til Jotunheimen og tilliggende tinder skal man lete lenge etter!

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, MortenM58
Anmeldt 14. august 2017 via mobile enheter

Et veldig hyggelig sted, med god mat og god drikke ( 5 egne øl på fat).
Vi følte oss velkomne og vertskap viste stor entusiasme for stedet og gjestene, rett og slett fagstolthet på høyeste nivå. Det var nesten som å komme hjem.
Kan på det sterkeste anbefale dette fantastiske stedet. Vi kommer tilbake.

Dato for oppholdet: august 2017
Takk, Arnstein L
Anmeldt 28. juli 2017

Lyst på rolige dager i et flott område, reis til Espedalen. Ta inn på Ruten og opplev flotte omgivelser, hyggelig vertskap og fantastisk mat. Bestill også vertens hjemmebryggede øl, fantastisk. Bruk oppholdet på Ruten til dagsturer i lett fjellterreng, ta en tur ned til det flotte elgtårnet (her kan du også overnatte) eller ta med fiskestanga ned til Breisjøen - mulighetene er mange.

Dato for oppholdet: august 2016
Takk, 3600eygle