Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Stedet er nydelig. Ruten er drevet av samme familie i flere generasjoner og vi opplevde deres kjærlighet til stedet og stolthet over mattradisjoner kom oss - gjester til gode.

Enkle rene rom med bad. Fantastisk 3-retters middag. Frokostbuffet stod til terningkast seks.

Uteområdene velholdt og med en fabelaktig utsikt.

Alle som arbeidet der var imøtekommende og gav en fantastisk service.

Dette var vårt andre stopp på Mjølkevegen. Anbefaler virkelig et døgn eller flere her.

Prisen var svært overkommelig med all den gode maten.

Romtips: Anbefaler et stopp her. God atmosfære.
1  Takk, H2O40
Anmeldt 19. juli 2021

Behagelig sted, med god beliggenhet. Koselig med historiske bygninger og tun. En fornøyelse å få hjemmelaget øl. Spesielt Sevjeølet ! Vi nøt en god middag med lokalt tilsnitt. Hyggelig og imøtekommende personell.

Takk, TrondBraten
Anmeldt 19. august 2019

Ruten Fjellstue er en hyggelig overnattingssted som ligger med en flott utsikt over dalen. Har er det mulig med mange turen i fjellet. Nede i dalen ligger et flott tjern hvor det er bademuligheter. Maten er veldig god basert på kortreiste gunnelementer, elg, rein sik og ørret. I tillegg er det flott drikke fra det lokale ølbryggeriet hvor de lager seks forskjellige øltyper. (Det er litt vanskelig for rullestolbrukere.)

Dato for oppholdet: august 2019
Takk, 246wasa
Anmeldt 19. juli 2019

Vi var der en natt, men burde blitt lenger. Det er mange fine turer å gå i området (Ruten, Bingsbu, Elgtårnet, m.fl.) og mange steder å besøke om man kommer med bil (f.eks jettegrytene, Espedalen fjellkapell med en flott naturkirkegård og Jotunheimvegen). På Ruten fjellstue er det god atmosfære og lett å slappe av. Hotellet er familiedrevet og vertskapet jobber virkelig for å gi deg en god opplevelse. De lager også utrolig god mat, mye av den kortreist! -Og de serverer sitt eget hjemmebryggede øl.

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, Wenche L
Anmeldt 17. juli 2019 via mobile enheter

På gjennomreise i Espedalen stoppet vi for et lett måltid på Ruten Fjellstue. Vi spurte om å få noe å spise, og ble foreslått nysmurte rundstykker. Vi takket umiddelbart ja, og ble virkelig tilfredse med hva vi fikk. Røket laks med kokte egg og purreløk og spekeskinke med melon og jordbær smakte fantastisk godt etter en lang tur på Stolpejakt i Statsraad Stangs mine. Fantastisk service i nydelige naturskjønne omgivelser og i et fantastisk sommervær. Vi anbefaler stedet på det sterkeste! Bedre opplevelse med 180 graders utsikt til Jotunheimen og tilliggende tinder skal man lete lenge etter!

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, MortenM58