Spennende sted for samtidskunst nær Oslo - verdt reisen!

Anmeldt 28. juni 2021
Toby140
Brussel, Belgia
Kult

Anmeldt 31. juli 2020
andrehaeraas
Fagerstrand, Norge

Anmeldt 28. juni 2021

Kan du ikke reise til utlandet i år for å få tilfredstilt ditt behov for nye kunstopplevelser - reis til Vestfossen! Et kunstsenter som viser samtidskunst med ulike utstillinger hvert år, Årets utstilling er spennende og variert med verker i internasjonal toppklasse av flere kunstnere, noen allerede svært kjente, andre som sikkert vil bli det. Lokalene er en tidligere fabrikkbygning som er en utrolig flott ramme for utstillingene. Et eget rom er viet historien til fabrikken og arbeiderne. Det er også mulig å få mat og drikke i en tiltalende kafé i foyeren. Det er verdt å ta turen til Vestfossen bare for å besøke dette kunstsenteret. Ligger bare en time fra Oslo. Stedet er kun åpent i sommersesongen fra mai-september.

Dato for opplevelse: juni 2021
Takk, Toby140
Anmeldt 31. juli 2020

Et kult lokale med kunst. Mye bra og så på og morsomt å gå rundt der. Vi spiste ikke der, men kaffeen ser strålende ut.

Anbefaler et besøk her.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, andrehaeraas
Anmeldt 9. mai 2020 via mobile enheter

Hvert eneste år siden de åpnet har vi vært på utstilling med tilhlrende lunsj. Elsker dette stedet. Fantastiske lokaler, flott kunst og god mat. Anbefaler alle å ta en tur hit. Det er så verdt det. De siste par årene har også datteren min på nå 11 år vært med, og hun koser seg like mye. Rimelig inngangsbilletter og en lunsj som er verdt et besøk.

Dato for opplevelse: mai 2020
2  Takk, joz1979
Anmeldt 6. august 2019

Prøver å ta turen hvert år. Lunsjen er et sikkerstikk, alltid bra. Utstillingene varierer, men som regel noe som vekker følelser. Dette gangen afrikansk samtidskunst. Positiv overraskelse i år var en egen utstilling med Thaulow.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Rune S
Anmeldt 24. mai 2016

Bra liten meny til en lunch, litt nye smaker på salater og småretter. Litt moderne og friskt. Hadde desserter. Hadde øl med og uten alkohol.

Dato for opplevelse: mai 2016
Takk, Ingeborg K S