Denne stavkirken bør ses

Stavkirken er fantastisk godt bevart, og bør oppleves av alle historieinteresserte. Du betaler... les mer

Anmeldt 14. august 2022
HegeAngelica
Mysen, Norge
Informativt stoppested

Informativt museum i tilknytning til selve stav kirken. Stavkirken og tilhørende byninger rundt er... les mer

Anmeldt 1. august 2021
1302travel
Bergen, Norge

Anmeldt 28. august 2019

Borgund stavkyrkje blir regnet som den mest orginale av de 27-28 stavkirkene som er igjen i Norge. Den ble brukt som "modell" når Gol stavkirke ved Norsk Folkemuseum skulle rehabiliteres for mer enn 100 år siden. Den er en opplevelse dersom du får en engasjerende guide, slik vi fikk. Besøk kafeen i besøkssenteret etterpå og nyt en kaffe med noe til.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, fredrikunnar2018
Anmeldt 7. august 2019

Hyggeleg guide som viste oss detaljer . Mykje mindre inni enn me trudde. Ligg fint og litt bortgjømt.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, spaniafrelst
Anmeldt 19. juli 2019 via mobile enheter

Helt utrolig opplevelse!
Kjør innom om man er i nærheten. Det vil en garantert ikke angre på!
Fantastisk bygning, som har røtter helt tilbake til vikingtiden.
En av de eldste bygningene vi har i Norge.
Ett «must» å besøke!

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Mr_Viking1
Anmeldt 16. juli 2019

Fantastiske Borgund Stavkirke. Anbefaler absolutt å ta turen innom Borgund og se denne kirken.Nydelige omgivelser med flott natur rundt. Ligger et besøkssenter like ved med mulighet for kafebesøk om en er gjest ved stavkirkrn.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Helene R
Anmeldt 27. juni 2019 via mobile enheter

Vi var og besøkte stavkirka for et par år siden. Den er flott og det er meget interessant å se!
I går kjørte vi gjennom Lærdal, og vi skulle ha litt mat på vegen. Vi visste om kaffeen ved stavkirka og kjørte dit. Der fikk vi beskjed om at vi ikke fikk kjøpe noe mat uten å betale inngangspenger, altså betale kr 180,- (vi var to) før vi fikk handle mat!
Dette er ganske utrolig dårlig!!

Dato for opplevelse: juni 2019
3  Takk, 710reidarf