Fantastisk, og verdt slitet!

Kultur og natur i skjønn forening! Vi gikk fra Borgund stavkyrkje og mot Lærdal, et fantastisk... les mer

Anmeldt 2. august 2020
hedvign2020
Norge
Imponerende veianlegg

Anmeldt 23. juli 2018
Naturalist51
Stjørdal, Norge

Anmeldt 20. juli 2020

Vi sykla frå Borgund camping. Vi starta frå oppsida på denne runden. Dei fleste gjekk, men vi syns det var kjekt å sykle. Det var svært vakkert og ein tur ein bør prioritere å få med seg om ein er i området. Da vi kom ned til hovedvegen etter runden, sykla vi forbi Borgund stavkyrkje på vegen tilbake til campingplassen. På vegen såg vi laksetrapper og eit vakkert Norsk landskap. Alt i alt ein kjempe fin tur.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Kristin K
Anmeldt 23. juli 2018

Dette er noe av det mest imponerende jeg har sett av gamle veianlegg. Her ligger det mye slit og arbeid bak. Fint å kombinere med besøk i Borgund stavkirke.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Naturalist51
Anmeldt 30. juni 2018

Parkerte ved Borgund Stavkirke. Etter besøket der fant vi stien opp til Vindhellavegen.
Skiltingen burde være mye mer synlig, var vanskelig å finne)
Brukte 15 minutter opp og vi ble mektig imponert over det arbeidet som ble lagt ned i 1884. Tenker at de kun brukte handemakt er det utrolig hva de har fått til.
Angrer ikke at vi tok turen opp :)

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, BjR1956
Anmeldt 14. juni 2018

Vi parkerte ved starten av Vindhellavegen og gikk den svingete veien opp og ned til Borgund Stavkirke. På returen valgte vi stien som ble erstattet av Vindhellavegen da den ble etablert. En veldig fin rundtur. Litt bratt nedstigning mot parkeringsplassen helt mot slutten - men stien er godt holdt og ble vedlikeholdt (klippet gress med kantklipper) da vi vandret langs stien.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, TrilleBar
Anmeldt 6. september 2017 via mobile enheter

Å gå ned Vindhella med tanke på Nepalske sherpaer som uten verktøy har restaurert denne utrolige veien ned dette bratte skaret er bare utrolig. Den opprinnelige kongeveien gikk rett ned. Noe Lærdalsbønnene en gang benyttet som angrep på inntrengere med å kaste sten og stokker på fremmede. Dermed fant Kong Sverre en alternativ vei....i dag kalt Sverrestien. Obligatorisk historievei...

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, TomGunnar