TripadvisorUSD 156
Travelocity
Orbitz.com
Priceline
Anmeldt 22. juli 2020

Ankom hotellet i privat bil. Av-/pålessing utenfor hotellinngangen var ikke mulig og vi ble henvist til et område 100m unna. Straks vi kommer innenfor dørene, må vi ta heisen en etasje opp for innsjekking i resepsjonen som er beliggende i 2. etg. Straks vi er blitt sjekket inn av personalet haster vi oss ned trappene og ut til bilen for å unngå mulig parkeringsbot. Bilen flyttes til VYs betalte (60,-/døgn) pendlerparkering på andre siden av jernbanen etter anbefaling fra personalet. En praktisk undergang under sporene korter gangavstanden til hotellet som nås via plattform 1. Hotellet ligger bokstavelig talt på plattformen, hvilket også høres godt om natten. Dette hotellet opplever vi at egner seg best for de som reiser kollektivt.

Hotellrommet i 6.etg var av enkel standard med fin utsikt over Vangsvatnet gjennom ett stort og ett mindre panoramavindu. Pluss for solskjerming, men gardinene strakk ikke til i bredden for det store vinduet. Det mindre vinduet hadde ikke gardiner i det hele tatt, men det kunne åpnes for lufting . Derfor fikk vi ikke det mørke soverommet som vi er vant til å få hos andre hoteller og en god natts søvn.

Vi hadde bestilt et stort dobbeltrom for to personer, men med en oppredd sovesofa klemt inn i rommet ved en feiltakelse virket rommet i utgangspunktet lite og trangt. Dette fikk vi heldigvis hjelp med, slik at det var plass til å legge fra seg mye baggasje på rommet.

Vi forstår at det er et begrenset service- og tjenestetilbud under koronaen, men at hotellrestauranten holder helt stengt og baren kun har plass til et fåtalls gjester synes vi er litt underlig. Spesielt når det er et fullbooket hotell.

Så.. Vi har spart det verste til slutt. Frokostpakken som vi ble tilbudt for henting i resepsjonen om morgenen var et skrekkelig syn. Romprisen inkluderer frokost, og da bør man kunne forvente mye mer enn to tørre loffskiver klemt sammen med ost, skinke og udelikate salatblader, en pære, appelsinjuice og yoghurt. Sandwichen kunne i beste fall vært fersk og ikke laget dagen i forveien. Dersom dette skal være et reelt alternativ til frokostbuffe bør noe gjøres!

Neste gang prøver vi et annet hotell i Voss!

1  Takk, norgesferie2020
Evelinn Gule Kolltveit, Guest Services / Front Office på Scandic Voss, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. juli 2020

Kjære norgesferie2020,
Takk for detaljert tilbakemelding med tips og konstruktive ord. Vi setter pris på at du tar deg tid til å skrive
til oss. Som du skriver egner hoteller seg best når du kommer enten med buss eller tog, men det finnes parkering i nærheten heldigvis. Denne informasjonen er godt opplyst på våre hjemmesider så anbefaler alle som kommer med bil å oppdaterer seg på frohånd. På sikt vil det komme parkeringshus vegg i vegg med hotellet så da vil logistikken bli mye bedre.
Jeg skjønner at der er skuffende at en del av våre tilbud og fasiliteter er stengt for øyeblikket grunnet situasjonen vi er i.
Angående frokostpakkene tar jeg dette videre selfølgelig, det vil jo ikke kunne erstatette buffet men enig at det skal være smakfult. Håper dere vil gi oss en ny sjangse ved en senere anledning så vi kan få rettet opp igjen intrykket og at dere
kan få testet ut alle våre fasiliteter.
Mvh Evelinn & Team Scandic Voss

Anmeldt 21. juli 2020

Fint og nytt hotell, men med noen barnesykdommer.
Den ene heisen funket ikke, noe som førte til kø i trappene (!) stort sett hele tiden.

Det er også et minus at det ikke er parkering i forbindelse med hotellet, vi måtte et stykke ned i gaten (og fikk plass og rimelig parkering, men det ble et stykke å gå i regnet)

Bodde her etter det ble lov å åpne buffetene igjen og det var tilstander!
De som sjekket oss inn anbefalte alle å komme til frokost før kl. 09, vi stod et stykke bak i køen, så det var ikke bare oss som fikk den anbefalingen og det var tydelig da vi kom ned til frokost litt før kl. 09. Det var KAOS. Folk stod oppå hverandre, énmetersregel var glemt og siden det manglet verktøy til å ta brødskiver (tørre forøvrig) med, så var det fritt frem til å forsyne seg med bare hendene. Jeg så til og med en fyr som tok en brødskive og slapp den tilbake igjen. Ikke ok!

Vaffelkakene hadde sikkert vært hyggelige å avslutte frokosten med, men med ett jern og tre minutter per steking, ble det fort lang ventetid.

Det hadde forresten også vært fint om det fantes håndklær å stå på etter man har dusjet, rommet ble kliss bløtt

Takk, airportwoman
Evelinn Gule Kolltveit, Guest Services / Front Office på Scandic Voss, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. juli 2020

Kjære airportwoman,
Takk for din konstruktive tilbakemelding, det setter vi pris på.

Det var helt klart strek i regningen at heisen sluttet å fungere når vi har mange gjester på huset,
ikke så lett å f tak i heismontør midt i fellesferien, heldigvis kom det en dagen etter fo å reparere.
Jeg forstår at det blir tungvint med parkering, hotellets beliggenhet gjør det best å komme med buss eller tog.
Heldigvis kommer det en bedre løsning på sikt med parkeringshus vegg i vegg med hotellet, vi gleder oss!
Når det gjelder frokost prøver vi å løse det på best mulig måte med å ta hensyn til smittevern og samtidig
masse folk på huset, det blir desverre litt kø når vi må holde kontroll på hvor mange som spiser samtidig.
For de som ikke ønsker å spise på buffet eller unngå kø tilbyr vi frokostpakke som kan bestilles i resepsjon dagen i forveien.
Vi er veldig lei oss for at oppholdet ikke stod til forventningen, vi håper selfølgelig du vil ta deg et nytt besøk
ved en senere anledning så vi kan få muligheten til å rette opp igjen intrykket.
Evelinn & Team Scandic Voss

Anmeldt 21. juli 2020

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
Evelinn Gule Kolltveit, Guest Services / Front Office på Scandic Voss, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. august 2020

Anmeldt 20. juli 2020

Stedet i seg selv var svært bra, men i forhold til oppfølging av smitteværn med tanke på Covid 19 så var det overhode ikke bra i det hele tatt. Altfor mange samlet i resepsjon området ikke noen begrensninger der. Spisesituasjoner og tilrettelegging i spisesal var ikke bra overhode. Mange ting som burde endres på her og ikke minst påminnelse til gjestene og håndhygiene og bevegelsene i området. Gjestene burde ikke hente maten selv.

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
Takk, lailakleiven
Evelinn Gule Kolltveit, Guest Services / Front Office på Scandic Voss, svarte på denne anmeldelsenBesvart 21. juli 2020

Kjære lailakleiven,
Takk for din tilbakemelding, så kjekt å se at dere likte plassen. Vi tar smittevern på alvor
og har satt i gang en rekke tiltak som vi gjør hver dag. I tilegg har vi satt opp merking og skilting for å gjøre alle gjester oppmerksom på avstand og håndhygiene. Når myndighetene har åpnet opp for buffet forventer de alle fleste gjester dette til frokost, for dem som ikke ønsker det og vil holde seg unna andre tilbyr vi frokostpakker som kan hentes i resepsjonen og spises på rommet.
Team Scandic Voss

Anmeldt 19. juli 2020

Familien min reiste tilbake til voss og dro på tur på flåm. Vi ønsket å prøve et annet hotell, men siden vi hadde en flott opplevelse på scandic så vi bestemte oss for å sjekke inn igjen. Som forventet er rommet så rent. Folkens i resepsjonen var veldig hyggelige. Var morsom fordi sønnen min husket mannen som viste ham en magi, så han ventet å se ham igjen, men for trist at sønnen min ikke så ham. Nytt oppsett til frokost var ikke så bra, men jeg forstår at dette er på grunn av koronaen. Håper alt blir tilbake til det normale. Vil definitivt dra tilbake til dette hotellet om vinteren.

Takk, matteE1096NE

Kjære matteE1096NE,
Så kjekt å se at dere vill komme tilbake til Scandic Voss, jeg skal si til mannen med "magi" at dere hilser.
Ja det er desverre noen begrensninger på frokost gjennom sommerne. Håper å se dere tilbake igjen!
Evelinn & Team Scandic Voss