FindHotel
ScandicHotels.comUSD 177
Anmeldt 25. juli 2020

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
Evelinn Gule Kolltveit, Guest Services / Front Office på Scandic Voss, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. august 2020

Anmeldt 25. juli 2020

Hotellet var helt ok. Litt lite behjelpelige ansatte, svarte kort og var ikke særlig løsningsorientert. Jeg reiste alene med to små barn (4 og 5år) og det var ikke mulig å få middag levert på rommet. Middagen var for sen for at vi kunne spise alle tre, og da ble det umulig for meg å spise etter de var lagt.
Renholdet på hotellet var ikke bra under oppholdet. Vi bodde der i tre netter og ingen var inne å støvsugde, tømte boss eller skiftet håndklær. Selv om jeg hang lapp på døren om at jeg ønsket dette. Vi fikk en pose med hånklær og toalettpapir på døren (ikke nok til alle) og jeg måtte selv tømme bosset. Egentlig greit nok, men jeg forventer at dette blir gjort på et hotell. Gulvet var rimelig fullt av sand og smuler etter 3 dager, uansett hvor forsiktig man er med å ta av sko og spise pent. Jeg kommer nok ikke til å ha dette hotellet som førstevalg om jeg skal til Voss mer enn en natt. Frokosten var helt ok, grei hotell frokost. Litt kjipe på varm-maten, man måtte gå flere ganger for å få mer en det de beregnet på en person, selv om det ble sagt at det var til oss alle tre.
Ikke egnet for opphold for en voksen alene med små barn.
Ekstrasengen kunne trengt en myk overmadrass, det var kun hakket over å sove på gulvet.

Takk, GuriGla
Evelinn Gule Kolltveit, Guest Services / Front Office på Scandic Voss, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. august 2020

Hei GuriGla,
Tusen takk for din tilbakemelding! Det var leit å høre om deres opplevelser hos oss. Grunnet slik det er nå, får vi dessverre ikke tatt borommene våre. Dette er en løsning for smittevern for deg som gjest og våre ansatte. Beklager dere ikke fikk nok håndklær og toalettpapir på døren. Teamet vårt vil bli informert om å være mer løsningsorientert, noe vi så absolutt ønsker å være. Ha en fortsatt sommer! Varme hilsener, Team Scandic Voss

Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Gode rom med god lydisolering. Men alt for liten kapasitet på frokostbuffeten. 15 minutter etter frokosten var åpnet, var køen inn ca 15 meter lang. Tomt for pålegg, tørt brød og tomt for juice osv...

Takk, fridtj0ff
Evelinn Gule Kolltveit, Guest Services / Front Office på Scandic Voss, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. juli 2020

Kjære fridtj0ff
Takk for din tilbakemelding, det setter vi pris på. Kjekt å se at du likte rommene på hotellet.
Som du sikker er informert om er frokosten ertsattet i sommer
med en kornavennlig buffet, så det blir noe mer begrenset en vanlig. Med mange på norgesferie og tiltak
i forbindelse med smittevern blir det noe kø da vi må kontrollere antallet i frokostsalen.
Håper du vil komme tilbake å teste ut frokosten når vi er helt tilbake til vanlig standar.
Mvh
Evelinn & Team Scandic Voss

Anmeldt 22. juli 2020

Ankom hotellet i privat bil. Av-/pålessing utenfor hotellinngangen var ikke mulig og vi ble henvist til et område 100m unna. Straks vi kommer innenfor dørene, må vi ta heisen en etasje opp for innsjekking i resepsjonen som er beliggende i 2. etg. Straks vi er blitt sjekket inn av personalet haster vi oss ned trappene og ut til bilen for å unngå mulig parkeringsbot. Bilen flyttes til VYs betalte (60,-/døgn) pendlerparkering på andre siden av jernbanen etter anbefaling fra personalet. En praktisk undergang under sporene korter gangavstanden til hotellet som nås via plattform 1. Hotellet ligger bokstavelig talt på plattformen, hvilket også høres godt om natten. Dette hotellet opplever vi at egner seg best for de som reiser kollektivt.

Hotellrommet i 6.etg var av enkel standard med fin utsikt over Vangsvatnet gjennom ett stort og ett mindre panoramavindu. Pluss for solskjerming, men gardinene strakk ikke til i bredden for det store vinduet. Det mindre vinduet hadde ikke gardiner i det hele tatt, men det kunne åpnes for lufting . Derfor fikk vi ikke det mørke soverommet som vi er vant til å få hos andre hoteller og en god natts søvn.

Vi hadde bestilt et stort dobbeltrom for to personer, men med en oppredd sovesofa klemt inn i rommet ved en feiltakelse virket rommet i utgangspunktet lite og trangt. Dette fikk vi heldigvis hjelp med, slik at det var plass til å legge fra seg mye baggasje på rommet.

Vi forstår at det er et begrenset service- og tjenestetilbud under koronaen, men at hotellrestauranten holder helt stengt og baren kun har plass til et fåtalls gjester synes vi er litt underlig. Spesielt når det er et fullbooket hotell.

Så.. Vi har spart det verste til slutt. Frokostpakken som vi ble tilbudt for henting i resepsjonen om morgenen var et skrekkelig syn. Romprisen inkluderer frokost, og da bør man kunne forvente mye mer enn to tørre loffskiver klemt sammen med ost, skinke og udelikate salatblader, en pære, appelsinjuice og yoghurt. Sandwichen kunne i beste fall vært fersk og ikke laget dagen i forveien. Dersom dette skal være et reelt alternativ til frokostbuffe bør noe gjøres!

Neste gang prøver vi et annet hotell i Voss!

1  Takk, norgesferie2020

Kjære norgesferie2020,
Takk for detaljert tilbakemelding med tips og konstruktive ord. Vi setter pris på at du tar deg tid til å skrive
til oss. Som du skriver egner hoteller seg best når du kommer enten med buss eller tog, men det finnes parkering i nærheten heldigvis. Denne informasjonen er godt opplyst på våre hjemmesider så anbefaler alle som kommer med bil å oppdaterer seg på frohånd. På sikt vil det komme parkeringshus vegg i vegg med hotellet så da vil logistikken bli mye bedre.
Jeg skjønner at der er skuffende at en del av våre tilbud og fasiliteter er stengt for øyeblikket grunnet situasjonen vi er i.
Angående frokostpakkene tar jeg dette videre selfølgelig, det vil jo ikke kunne erstatette buffet men enig at det skal være smakfult. Håper dere vil gi oss en ny sjangse ved en senere anledning så vi kan få rettet opp igjen intrykket og at dere
kan få testet ut alle våre fasiliteter.
Mvh Evelinn & Team Scandic Voss

Anmeldt 21. juli 2020

Fint og nytt hotell, men med noen barnesykdommer.
Den ene heisen funket ikke, noe som førte til kø i trappene (!) stort sett hele tiden.

Det er også et minus at det ikke er parkering i forbindelse med hotellet, vi måtte et stykke ned i gaten (og fikk plass og rimelig parkering, men det ble et stykke å gå i regnet)

Bodde her etter det ble lov å åpne buffetene igjen og det var tilstander!
De som sjekket oss inn anbefalte alle å komme til frokost før kl. 09, vi stod et stykke bak i køen, så det var ikke bare oss som fikk den anbefalingen og det var tydelig da vi kom ned til frokost litt før kl. 09. Det var KAOS. Folk stod oppå hverandre, énmetersregel var glemt og siden det manglet verktøy til å ta brødskiver (tørre forøvrig) med, så var det fritt frem til å forsyne seg med bare hendene. Jeg så til og med en fyr som tok en brødskive og slapp den tilbake igjen. Ikke ok!

Vaffelkakene hadde sikkert vært hyggelige å avslutte frokosten med, men med ett jern og tre minutter per steking, ble det fort lang ventetid.

Det hadde forresten også vært fint om det fantes håndklær å stå på etter man har dusjet, rommet ble kliss bløtt

Takk, airportwoman
Evelinn Gule Kolltveit, Guest Services / Front Office på Scandic Voss, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. juli 2020

Kjære airportwoman,
Takk for din konstruktive tilbakemelding, det setter vi pris på.

Det var helt klart strek i regningen at heisen sluttet å fungere når vi har mange gjester på huset,
ikke så lett å f tak i heismontør midt i fellesferien, heldigvis kom det en dagen etter fo å reparere.
Jeg forstår at det blir tungvint med parkering, hotellets beliggenhet gjør det best å komme med buss eller tog.
Heldigvis kommer det en bedre løsning på sikt med parkeringshus vegg i vegg med hotellet, vi gleder oss!
Når det gjelder frokost prøver vi å løse det på best mulig måte med å ta hensyn til smittevern og samtidig
masse folk på huset, det blir desverre litt kø når vi må holde kontroll på hvor mange som spiser samtidig.
For de som ikke ønsker å spise på buffet eller unngå kø tilbyr vi frokostpakke som kan bestilles i resepsjon dagen i forveien.
Vi er veldig lei oss for at oppholdet ikke stod til forventningen, vi håper selfølgelig du vil ta deg et nytt besøk
ved en senere anledning så vi kan få muligheten til å rette opp igjen intrykket.
Mvh
Evelinn & Team Scandic Voss