“Familetur til toppen av Norge”
Anmeldelse av Galdhøpiggen

Galdhøpiggen
Vurdert som nr. 3 av 15 ting å gjøre i Lom
Attraksjonsdetaljer
Anmeldt 28 juli 2016 via mobile enheter

Vi gikk fra Juvasshytta. Tiltross for tåke, regn og null sikt ble det en flott og opplevelsesrik tur. Guiden vår fra Juvass ga god informasjon hele veien. Anbefaler alle å ta en tur til Galdøpiggen. Ikke den vakreste fjellturen, men en opplevelse.

Takk, Hanne P

Anmeldt 23 juli 2016

Lyst til å skryte av å ha vært på "Piggen"?? Da er det tur fra Spiterstulen som gjelder. Den er definitivt tyngst (som å gå i trapper i 4-5 timer), men derfor en mestringsopplevelse i tillegg. Tar du snarveien over breen fra Juvasshytta, blir det som å ta heisen opp Gaustatoppen etter mitt skjønn.

Litt synd på Piggen er at det ofte kan være overfylt av folk. Det ødelegger opplevelsen en del. Særlig hvis du kommer samtidig med taulag fra Juvasshytta. Men, piggen er piggen. Gøy å slenge innom vårt høyeste fjell.

Takk, Kristin2204
Anmeldt 21 juli 2016 via mobile enheter

Fra Spiterstulen. Regn med at det tar rundt 8 timer. Vi var heldige med været og fikk se strålende utsikt og slapp å ta frem regntøyet vi hadde pakket med. Men turen var mye tyngre enn jeg trodde! Tungt, men deilig. Noe tips til andre reisende: 1) Husk nok mat. 2) Prøv å bo på Spiterstulen, evt. spis der etter turen for å fylle på igjen. 3) Ta med plastpose eller rumpeakebrett, så sparer man litt krefter på snøområdene. 4) Du ser ikke toppen før du ser en hytte i det fjerne. Jeg trodde jeg så toppen flere ganger og feilberegnet kreftene! 5) Husk at det er en hjemtur, og turen ned kan være tyngre enn opp! Dessuten er det ulendt, til dels farlig, terreng, med mye rullesteiner og jord.

Takk, Anders L
Anmeldt 19 juli 2016 via mobile enheter

En fantastisk tur i Norges vidunderlig vakre natur
Turen går fra Juvasshytta, over steinete ur, over Styggebreen, der i tau med breførere.
Så får det rett opp ura til toppen
En super tur for store og små

Takk, Marianne Ø
Anmeldt 19 juli 2016 via mobile enheter

Topptur til Galdhøpiggen fra Juvasshytta. Fin tur, hvor du starter på morgenen, og bruker dagen på turen. Man går i taulag over breen, ellers er det opp til hver enkelt å bestemme tempoet. Fin tur-egentlig de siste 200m opp til toppen som er tung. Men da ser du toppen og hytta.

Takk, Robert F

Reisende som så på Galdhøpiggen, så også på

Har du vært i Galdhøpiggen? Del dine erfaringer!