“17 mai på Norges tak”

Galdhøpiggen
Vurdert som nr. 3 av 15 ting å gjøre i Lom
Attraksjonsdetaljer
Anmeldt 2 august 2016 via mobile enheter

Vi var en gjeng som feiret 17 mai på Galhøpiggen. Bra opplegg med oppmøte og guide fra Juvasshytta (som vi også overnattet i). Hele turen gikk på ski, untatt siste delen opp piggen. Artig opplevelse og flott skitur! Litt krevende på langrennsski nedover når man er sånn helt gjennomsnittlig ok på ski, men kom oss ned alle sammen! Flott tur! Anbefaler vinterstid, da er det mindre skummelt å krysse breen. Husk solkrem, sola tar godt!

Juvasshytta anbefales også på det varmeste. Litt lytt mellom rommene, men det er også alt negativt man kan si. Og det må man nesten regne med da dette ikke er hotell nydelig mat og veldig hyggelig betjening!

Takk, Katrine332

2024 av 116 anmeldelser

Anmeldt 1 august 2016

Jeg, kona og minsteguten på 9 år gikk turen fra Juvasshytta til Galdhøgpiggen. En svært flott tur som passer flott for familier med barn over 7 år. Siden turen er delt i tre med en etappe frem til Styggebreen, deretter over styggebreen og til slutt de siste to hundre høydemeterne opp pigguren er turen overkommelig for folk med normal kondisjon. Praktfull utsikt styggebreen og fra selve Galdhøgpiggen.

Juvasshytta var også imponerende flott med meget god mat og drikke. Den nye restaurantdelen fra 2014 gir fantastisk utsikt. Kan varmt anbefales.

Bilturen opp til Juvasshytta er også spektakulær, dette er Nordeuropas lengste bakk på vei med 1300 høydemetere opp til Juvasshytta på 1840 MOH. Spektakulær utsikt.

Takk, Jonnyeinar
Anmeldt 29 juli 2016 via mobile enheter

Det ble en flott tur i midten av juli. Utrolig bra vær, nesten for varmt. Beregn god tid og husk niste.
Vi gikk fra Spiterstulen og fikk se breene på begge sidene og vi slapp å gå i kø som de som tar den enkle turen fra Juvasshytta gjør.

Anbefales for alle i normal form+. :)

Takk, Øystein I
Anmeldt 28 juli 2016 via mobile enheter

Vi gikk fra Juvasshytta. Tiltross for tåke, regn og null sikt ble det en flott og opplevelsesrik tur. Guiden vår fra Juvass ga god informasjon hele veien. Anbefaler alle å ta en tur til Galdøpiggen. Ikke den vakreste fjellturen, men en opplevelse.

Takk, Hanne P
Anmeldt 23 juli 2016

Lyst til å skryte av å ha vært på "Piggen"?? Da er det tur fra Spiterstulen som gjelder. Den er definitivt tyngst (som å gå i trapper i 4-5 timer), men derfor en mestringsopplevelse i tillegg. Tar du snarveien over breen fra Juvasshytta, blir det som å ta heisen opp Gaustatoppen etter mitt skjønn.

Litt synd på Piggen er at det ofte kan være overfylt av folk. Det ødelegger opplevelsen en del. Særlig hvis du kommer samtidig med taulag fra Juvasshytta. Men, piggen er piggen. Gøy å slenge innom vårt høyeste fjell.

Takk, Kristin2204

Reisende som så på Galdhøpiggen, så også på

Har du vært i Galdhøpiggen? Del dine erfaringer!