“Lang dags ferd mot toppen”
Anmeldelse av Galdhøpiggen

Galdhøpiggen
Vurdert som nr. 3 av 15 ting å gjøre i Lom
Attraksjonsdetaljer
Anmeldt 24 august 2016 via mobile enheter

Vi hadde ringt Spiterstulen på forhånd, og de mente man kunne gå til toppen derfra med barn helt ned i 5-6 års alderen på 7-9 timer. Vi hadde med 4 barn fra 9-14 år, gikk jevnt med korte pauser og brukte likevel 5 timer opp og 4.5 timer ned. Da vi kom på toppen rett før kl 14 ble kiosken stengt av en gretten fyr som motvillig lot oss kjøpe cola og vann til astronomiske 50kr og 60kr - totalt 650kr for 4 varme colabokser, 3 sjokolader og 6 vannflasker! Fin tur, men hvis du går med barn bør dere gå fra Juvasshytta.

4  Takk, Anne H

Anmeldt 23 august 2016

Flott og spennende tur! Starter på steinete underlag for så å komme over på stygebreen på med sele og tau. Så klatring opp til toppen på snø og stein. På toppen ventet en utsikt du ikke klarer å forestille deg! Flott tur som ikke er så tung å gå.

1  Takk, jorunnmyrvold
Anmeldt 8 august 2016 via mobile enheter

Turen opp var godt organisert, og guidene virket dyktige. Imponerende landskap og en fin opplevelse å gå over en isbre. Imponerende utsikt fra toppen

Takk, Morten H
Anmeldt 2 august 2016 via mobile enheter

Vi var en gjeng som feiret 17 mai på Galhøpiggen. Bra opplegg med oppmøte og guide fra Juvasshytta (som vi også overnattet i). Hele turen gikk på ski, untatt siste delen opp piggen. Artig opplevelse og flott skitur! Litt krevende på langrennsski nedover når man er sånn helt gjennomsnittlig ok på ski, men kom oss ned alle sammen! Flott tur! Anbefaler vinterstid, da er det mindre skummelt å krysse breen. Husk solkrem, sola tar godt!

Juvasshytta anbefales også på det varmeste. Litt lytt mellom rommene, men det er også alt negativt man kan si. Og det må man nesten regne med da dette ikke er hotell nydelig mat og veldig hyggelig betjening!

Takk, Katrine332
Anmeldt 1 august 2016

Jeg, kona og minsteguten på 9 år gikk turen fra Juvasshytta til Galdhøgpiggen. En svært flott tur som passer flott for familier med barn over 7 år. Siden turen er delt i tre med en etappe frem til Styggebreen, deretter over styggebreen og til slutt de siste to hundre høydemeterne opp pigguren er turen overkommelig for folk med normal kondisjon. Praktfull utsikt styggebreen og fra selve Galdhøgpiggen.

Juvasshytta var også imponerende flott med meget god mat og drikke. Den nye restaurantdelen fra 2014 gir fantastisk utsikt. Kan varmt anbefales.

Bilturen opp til Juvasshytta er også spektakulær, dette er Nordeuropas lengste bakk på vei med 1300 høydemetere opp til Juvasshytta på 1840 MOH. Spektakulær utsikt.

Takk, Jonnyeinar

Reisende som så på Galdhøpiggen, så også på

Har du vært i Galdhøpiggen? Del dine erfaringer!