Vi støtter følgende nettlesere:

Oslo, Norge
15 anmeldelser
5 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Norges høyeste fjell kan nås av de fleste”
5 av 5 bobler Anmeldt 18 september 2016

Vi tok turen i regnvær og vind, men det var likevel en fantastisk tur. Fra Juvasshytta kan man få guider som fører dere opp til breen og til toppen. Turen kan man si har tre etapper. Første del ca 1time- 90 minutter er jevn stigning i delvis ulendt terreng. Så kommer man til Styggebreen hvor breførerne vil sette turgåerne i tau og lede over breen. Det er anbefalt å ikke gå her alene siden det kan være sprekker. Denne delen tar ca 45 minutter. Siste del, er noen mer krevende, men er fullt mulig for de fleste. Ca 1 time gange og klatring over steiner og noe snø. Beregn 6 timer på hele turen. Vi så ikke mye fra toppen da det var tåke (noe det ofte er) men likevel slapp tåken taket noen minutter slik at vi kunne se ned på Styggebreen og ned til bunnen. Med gode sko og fornuftig tøy (ull og vindtett jakke og solbriller) er dette en tur å anbefale for hele familien.

Besøkte september 2016

Norsk først
Norge
21 anmeldelser
8 attraksjonsanmeldelser
“En utrolig flott og tung fjelltur”
5 av 5 bobler Anmeldt 25 august 2016 via mobile enheter

Jeg og min sønn på 5 år gikk fra Spiterstul en til toppen og hadde en utrolig flott tur. Ikke bare er det gøy å ha vært på Norges høyeste fjell, men man får også oppleve et mektig og flott landskap på veien.

Det er riktignok en tung og lang tur, så det er greit å være i ok form før man legger i vei, iallfall fra Spiterstulen. Man starter med å gå rett opp med en gang, og slik fortsetter det ganske lenge før du får noen slake partier lenger oppe. Flott tur for hele familien hvis man har godt litt i fjellet før. Sørg for å ha nok mat og drikke, og godt med klær for raske værskifter. I tillegg vil jeg anbefale å starte tidlig og beregne god tid, ihvertfall med barn. God tur!

Takk, Reisende_nordmann
Oslo, Norge
105 anmeldelser
34 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 29 nyttige stemmer
“Lang dags ferd mot toppen”
4 av 5 bobler Anmeldt 24 august 2016 via mobile enheter

Vi hadde ringt Spiterstulen på forhånd, og de mente man kunne gå til toppen derfra med barn helt ned i 5-6 års alderen på 7-9 timer. Vi hadde med 4 barn fra 9-14 år, gikk jevnt med korte pauser og brukte likevel 5 timer opp og 4.5 timer ned. Da vi kom på toppen rett før kl 14 ble kiosken stengt av en gretten fyr som motvillig lot oss kjøpe cola og vann til astronomiske 50kr og 60kr - totalt 650kr for 4 varme colabokser, 3 sjokolader og 6 vannflasker! Fin tur, men hvis du går med barn bør dere gå fra Juvasshytta.

2 Takk, Annepanne10
Elverum kommune, Norge
3 anmeldelser
“på toppen av Norge”
5 av 5 bobler Anmeldt 23 august 2016

Flott og spennende tur! Starter på steinete underlag for så å komme over på stygebreen på med sele og tau. Så klatring opp til toppen på snø og stein. På toppen ventet en utsikt du ikke klarer å forestille deg! Flott tur som ikke er så tung å gå.

Takk, jorunnmyrvold
Straume, Norge
117 anmeldelser
28 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 27 nyttige stemmer
“Norges tak”
4 av 5 bobler Anmeldt 8 august 2016 via mobile enheter

Turen opp var godt organisert, og guidene virket dyktige. Imponerende landskap og en fin opplevelse å gå over en isbre. Imponerende utsikt fra toppen

Besøkte juli 2016
Takk, Morten H

Reisende som så på Galdhøpiggen, så også på

Har du vært i Galdhøpiggen? Del dine erfaringer!