Opplevelse man bør ha - kjempefint

Dette er en tur og opplevelse som kan anbefales på det sterkeste, selvfølgelig ekstra bra med flott... les mer

Anmeldt 21. juli 2021
613kjetila
Drammen, Norge
Ekstremt krevende tur fra Spiterstul til Galdhøpiggen og ned igjen.

Har ventet i mange år på å gå opp her og endelig var dagen kommet. Hadde valgt å gå fra... les mer

Anmeldt 18. juli 2021
Arild P
Stavanger, Norge

Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Tur fra Juvashytta til Galdhøpiggen med guider, bestilte familiepakke på nettet et par uker i forveien. Turen var delt opp i 3 etapper. Etappe 1 frem til selve breen, ca en times tid. Etappe 2 var over breen i taulag på 40 stk. Tok altfor lang tid og kan føles litt overkill med taulag da det er en sti over selve breen, men en må seff være forsiktig med sprekker etc . Tok ca 45 min over breen. Etappe 3, selve stigningen opp til toppen. Bare stein , Gabbro, så ha på fjellstøvler. De fleste klarer å gå opp denne etappen på 35-40 min. Betjent hytte på toppen som tar vipps. Hele turen tur-retur tok 6 timer, var endel venting siden vi var 250 stykker og den tregeste styrer farten så tålmodighet og nok sjokolade kreves. Veldig fin naturopplevelse og god utsikt på toppen. Synes ikke en får helt valuta for pengene men dersom en skal over breen så har en ikke noen annet valg enn å kjøpe guidet tur.

Takk, christianhayopsahl
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Jeg er ikke noe naturmenneske...men heiv oss med da noen i familien skulle hit. Og målet mitt har vært å komme meg opp på en topp etter stor vektnedgang. Så nå var dagen kommet. Så spent at jeg nesten ikke fikk sove natta før. Men foren fantastisk tur. Mye forskjellig vær. Fikk ett gløtt av toppen før vi gikk ut på breen. Desverre mye tåke og vind denne dagen 11 juli. Men var fascinerende å se fjellet i både sol, snø, vind, tåke. Så ikke mye av utsikten, så vil nok ta turen igjen i bedre vær. Turen er delt i 3 etapper opp. Første 3 km over steingrunn. Så pause/ oppsamling før vi gikk i samlet gruppe over breen. I tau. Tok ca 50 minutter i rolig tempo. Så siste etappe opp fjellet. Bratt stigning og litt isete. Kødannelse da vi møtte andre grupper på vei ned igjen. Men denne delen går du på egen hånd og kan gå i eget tempo. Brukte ca 1 time på denne etappen. Etter de obligatoriske bildene på toppen, så klarte jeg å falle og brekke håndleddet. Ble litt styr for guidene da..kanskje litt uforberedt på slike situasjoner. Men de tok seg inn. Fikk spjelka og bandasjert armen. Så var det å gå ned igjen til Juvasshytta. Før turen gikk på legevakt på Otta, så sykehuet på Lillehammer. For reponering og gipsing. Men utrolig flott tur. Opplevelse for livet. Og ikke minst en god historie å fortelle seinere. For hvor mange kan si de har brekt armen på 2469 meters høyde. Stor takk til guidene for alle hjelp.

Takk, Linda S
Anmeldt 7. juli 2020 via mobile enheter

En flott dag selv om vi møtte stiv kuling og 10mm nedbør. Proffe guider og trygge rammer. Lett servering på toppen. Husk kontanter!

2  Takk, espenborresen
Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Med utgangspunkt i snøvær, mye kald vind og ingen utsikt, ble det en tung strabasiøs tur til toppen. Vi gikk på snø og is samt glatte steiner før og etter brevandring. Turen ned fra toppen var skummel for en voksen mann, og måtte flere ganger sette meg på rumpen. Trivelige og utrolig flinke guider. Et godt råd, ta turen i godt vær.

2  Takk, 277arnee
Anmeldt 29. juni 2020 via mobile enheter

Flott tur, som bare MÅ gjennomføres!
Ikke så veldig spennende å gå i flokk og i kø.... trangt om plassen...
Veldig steinete terreng, så kan være noe krevende å gå. Hadde med oss hund, som klarte turen fint, men dette er ikke for alle typer hunder (bratt, steinete, isvann, mye folk og en ilter schæfer til ei av guidene).

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, heidir555