En fantastisk biltur med panoramautsikt over de Norske fjell.

Denne turen er et must for dem som ferierer i Norge, med kjøretøy. Anbefaler å kjøre opp fra Øvre... les mer

Anmeldt 17. september 2018
RuneT193
Bergen, Norge
Flott opplevelse både med bil og til fots.

Bilveien over fjellet er en opplevelse i seg selv med bratt og smal oppstigning fra Fortun. Mange... les mer

Anmeldt 13. september 2018
laffenM
Bergen, Norge

Anmeldt 20. juli 2018 via mobile enheter

Fantastisk utsikt. Du kan stoppe overalt. Like vakkert. Sognefjellet slår det meste i fint ver. Ta turen.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Brynhild H
Anmeldt 30. juni 2018 via mobile enheter

Jeg kjørte alene første gang på Sognefjellsveien en skyfri dag i juni. Utsikten og landskapet er helt fantastisk. Var nesten vanskelig å holde øynene på veien, skjønt det må du når du kjører her. Det er smal og svingete vei og delvis uten autovern. Heldigvis er det mange flotte utsiktsstopp langs hele veien hvor du kan stoppe og nyte både utsikt og fjelluft.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, margrethestornesi
Anmeldt 17. juni 2018

Sognefjellveien i bobil og strålende vær....! Kan ikke bli bedre!
Fordelen med å dra på tur såpass tidlig i sesongen er jo at det er mindre trafikk og at hvis man treffer med været...så er det fantastisk flott her. Vi ble stort sett sittende å måpe hele veien ! Har du ikke kjørt denne veien så kan den anbefales på det varmeste ! Vi tok av på Tindeveien ved Turtagrø så vi har til gode å kjøre helt til Sogndal , men det kommer vi til å gjøre seinere i sommer !

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, trond116
Anmeldt 18. mai 2018 via mobile enheter

Vakre Bøverdalen og fine overfarten over Sognefjellet.Grønt og fint i dalen og snø på toppen, mektig og fin naturopplevelse

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, 895gretev
Anmeldt 22. september 2017

Hvis du elsker fjell og vill natur så er dette stedet for deg, forbered deg til en kjempedose fantastisk natur! Anbefaler en tur midt i september, da høstfargene har kommet for fullt i høgfjellet og fargespillet er til å ta pusten fra en! Jeg kommer tilbake igjen og igjen, selv om det er langt fra der jeg bor (50 mil) Beregn mesteparten av en dag på turen over fjellet, selv om du "bare" kjører bil og ikke skal gå tur.
Vi tok turen opp Lustrafjorden og over Sognefjellet på en dag og det var en fabelaktig tur med det beste fra fjord og fjell!
TA MED EN GOD NISTE, turistsesongen er snever her oppe og ting er stengt når jeg pleier å oppsøke disse trakter. Og ha på gode klær!

Dato for opplevelse: september 2017
1  Takk, Camilla H