TripAdvisor
Publiser
Innboks
Søk
Another wonderful drive

Også denne sommeren kjørte jeg denne fantastiske ruten som starter i Lindevegen, Øvre Årdal. Var... les mer

Anmeldt 10. september 2019
RuneT193
Bergen, Norge
Norges høyeste fjellovergang

Anmeldt 16. august 2019
378einarm
Oslo, Norge

Anmeldt 16. august 2019 via mobile enheter

Sognefjellveien skuffer ikke. I flott vær nøt vi turen over fra Lom til Lusterfjorden. Passende trafikk og ingen som kjørte farlig eller uforsiktig. Det var som om fjellet i seg selv sa fra. Kjør pent og nyt utsikten og villskapen. K&E

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, 378einarm
Anmeldt 7. august 2019

Flott vei over en av Norges fineste fjellpass, og syns stanarden på veien var god :) Syns utsikten ned svingene på vestsiden var nydelig.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Mariannfj
Anmeldt 29. juli 2019

Flott natur fra Lom, opp Bøverdalen, og opp på fjellet. Bare å nyte både dalen opp, selve fjellet og ned til fjorden på sydsiden. Om manhar litt ekstra tid, ta av ved Turtagrø og kjør veien ned til Øvre Årdal. En stor opplevele om været og sikten er fin.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, IngeMauseth
Anmeldt 2. juli 2019

Dramatisk natur med høye tinder, fosser, bre og bregrønne vann. Flott tur på mc, i bil, på sykkel eller til fots. Flere bespisningssteder underveis. Husk å stanse underveis for å nyte omgivelsene.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Osloulven
Anmeldt 17. september 2018

Denne turen er et must for dem som ferierer i Norge, med kjøretøy. Anbefaler å kjøre opp fra Øvre Årdal, til noe som må være landets mest spektakulære utsikt. Dette gjelder selvfølgelig også turen oppover. Man starter ved Sognefjorden og ender opp 1600 m.o.h.
Veien er åpen fra mai til september. Veien er avgiftsbelagt, og man betaler med kort for å åpne bommen. Veien kalles også snarveien til trøndelag. Kjører man mc er opplevelsen om mulig enda mer overveldende. Husk i så tilfelle godt med klær.
Ha en vidunderlig tur.

Dato for opplevelse: juli 2018