Anmeldt 6. juli 2021

Vi tenkte ta siste dagen i telt ved Spiterstulen siden det var litt impulsivt og vi ikke hadde booket noe. Man får jo inntrykk av at det alltid er fullbokket uansett så vi gadd ikke prøve en gang. Vi var forberedt på å betale 100kr for parkering eller Bomvei som det nå har begynt å hete. Men når vi kom til en ny bomring med 125kr i innkreving etter 10km valgte vi heller å snu. Om vi nå skylder 100kr for det stykket vi kjørte aner jeg ikke.. men siden de kaller det bomveg med 100kr+125kr kan det vel være de ville krevd oss for parkering+teltplass+++ også. Da kunne det heller være det samme...har gått den turen opp til Galdhøpiggen fra Spiterstulen før heldigvis..så vi dro til Bitihorn istedet og teltet gratis der borte. Kommer nok aldri tilbake til Spiterstulen. Bilen min er litt lav(Tesla mod3) og skrapte nedi asfalten så den veien er uaktuell og kjøre igjen uansett. Jeg har ingenting å si om Spitertulen som sted vi var jo aldri der.. og sist gang jeg var der betalte jeg kun for parkering for dagstur.

Takk, SteffenS105
Anmeldt 29. juni 2021

Hadde en super tur med guidene Lars og Stine! Lærerikt, utfordrende og motiverende turfølge. Følte oss godt ivaretatt og trygge over isen. Anbefales på det sterkeste. Takk for turen!

Hilsen fire fornøyde jenter!

Takk, madeleinebX6394WW
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Vakre Spiterstulen var basen for turen til Glittertind, men dessverre var det noen mangler her. Mye tull med bestilling av rom, og vi endte til slutt opp med rom vi ikke hadde bestilt i utgangspunktet. Mail korrespondansen var vanskelig å forstå, og ved ankomst følte vi en hånlig tone. Vi hadde gledet oss til en tre retters middag. Middagen minnet dessverre mer om et toro gate kjøkken. Sats heller på noe lokalt og bærekraftig.

Ved utsjekk møter jeg en sur innehaver som ved første samtale pirker på at vi må være rolige når vi skal reise. Ikke mye serviceinnstilt og imøtekommende. Frister ikke særlig til gjentagelse.

De unge ansatte som jobber her er veldig hyggelige om ikke annet.

1  Takk, Inspire436802
Bjørn Andreas Ovesen, General Manager på Spiterstulen Turisthytte, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2020

Takk for din tilbakemelding!
Det var synd du ikke var tilfreds med ditt opphold hos oss. Vi forsøker å yte vårt beste til alle våre gjester, og det er leit når vi ikke klarer det. Maten vår lager vi fra bunnen av koker kraft og steker steker. Toro er ikke involvert, våre hovedleverandører er: Breheimen mat, Gudbrandalsmat, Bjorli fjellmat, Brøttum Pølsemakeri, Østerdalsmat, Gilde, Tine, Bama og en del lokale bønder og jegere. Om dere ikke likte maten er det leit. Vi beklager også at dere var uheldige med en av våre ansatte ved utsjekk.
Med vennlig hilsen fra alle oss på Spiterstulen.

Anmeldt 10. juni 2020

PINSA 2020: Fredag 29. mai til Mandag 1. juni (2. pinsedag):
Etter at en leir ble avlyst på grunn av for få påmeldte valgte jeg å reise til Jotunheimen med en kamerat, vi anla base ved Spiterstulen, betalte 80 kr i bom og 50 kr i parkering, samt 90 kr per pers per natt, ingen studentrabatt. Vi lå i telt rett på andre sida av brua som har sett sine bedre dager, og hadde tilgang til å lade mobilen i respsjonen med hyggelig betjening. Ellers så var det et toalettanlegg med vannklosett og vask tilgjengelig. Her kunne jeg savne knagger på dodøra, slik at man kan henge yttertøy i fra seg, selv om det var pinse og månedskiftet mai/juni, var det likevel nødvendig med ullundertøy og uteklær når man satt i ro, og det var en kald vind. Vi er flere som var litt forvirra på skiltinga til doen, og også vannposten som ikke virka. Det var ikke lett å fylle halvannen liters brusflasker med vann i den vasken. Den ene kvelden ble jeg også låst inne på do! Ytterdøra (eller til hålen) var låst så jeg lurer på om ikke teltgjester får bruke doene om natta? Bedre med bæsjekladder rundt på området? Det kan godt være at det var noen avgrensninger på grunn av koronaviruset, men å fylle vann i vasken der alle vasker seg etter å ha vært på do, synes jeg ikke var noe hyggelig. Folk kunne være på do i pissoaret og så kan det komme inn som skulle fylle vann, lite hyggelig for begge.
Uansett så vil jeg si at prisen for å overnatte i telt er akseptabel, men det er ikke mer servicetilbud enn det må være! Siste dagen fant jeg ut av jeg kunne hive søppel utenfor resepsjoen, og synes det var dumt å hive alt annen i søppela på do, der det stort sett bare var papir.

Bassenget med dusjene var stengt, noe som kan være forståelig med korona, men det hadde vært greit med en dusj før man skulle på gudstjeneste i stavkirka Lom kyrkje på 1. pinsedag.

Vi ønska oss middag på pinseaften etter å ha gått til Galdhøpiggen, 6 timer opp og 2 t 15 min ned, Stort sett skiforhold, og noen krevende steinrøyer og topper som måtte passeres. Vi fant ikke renna med snø ned til Spiterstulen, før vi var på vei ned, så vi bar skiene en del på vei opp til vi kom til snøen, og det var bratt, sånn til info for andre som vil gå på tur. Vi fikk beskjed heile tida, at de ikke kunne svare på om vi kunne få kjøpe middag, for alle gjestene som budde inne hadde første prioritet og det var bare ei bordsetning, vi kunne gjerne ha sitte i resepsjonen og spist også, og vi ble bedt om å spørre igjen seinere for hver gang vi spurte. Vi endte opp med Real Turmat og Essoen i Lom.

Veien mellom Bøverdalen (Sognefjellsveien, fv 55) og Spiterstuelen var ikke verd 80 kr, det var vaskebrett på vaskebrett, og egna seg ikke for en Opel Astra fra 2001. Det var noen saftige hull i nærheten av bruene og det var noen grusomme ferister. Parkeringsplassen på Spiterstulen var stor og grei, men jeg kunne savne at dere grøfta den mot respsjonen, fordi en del smeltevann kom og lagte gjørme på den delen av P-plassen som ligger mot alle byggene. Ellers så ser jeg at dere har lagt steiner rundt grusveiene, men de var grusomt gjørmete og ikke minst på andre sida av brua, her trengs det grus! Og så bør dere grøfte de små veiene, for ellers så samler alt vannet seg på dem.

Angående bygningene deres så ser det ut som det bare er bygd på her og der og det står en haug av små bygg og nesten gjennombora stabbur, så byggene kunne trengt ei oppgradering og de er ikke så estisk fine heller, men påbygg og lite gjennomtenkt, spør dere meg. F. eks. så slutter ei metalltrapp i lause lufta, 50 cm over bakken og så er det lagt inn ei tretrapp som likevel mangler litt og er skjeivt. Inn til dobygget stod det ikke skilt at det var do, men brannslage, og det brannslangeskiltet burde vært enda tydeligere fra utsida, den trappa der var heller ikke oppgående.

Ellers vil jeg takke for hyggelig hjelp i resepsjonen med tips til turer, og at man kunne få lade mobilen der, det var et stort pluss! Det var også mye bra informasjon i vindganga og i resepsjonen som du kunne lese.

Ellers så var det kaldt, og litt sur vind, sånn at man ikke satt så mye ute, selv om sola skinte, råtten snø selvfølgelig, men greit at det gikk en del andre til Galdhøpiggen, så det var "trygt" å ha folk rundt seg. Det var lyst til klokka ett om natta, så jeg trengte ikke hodelykt på turen. Teltfolket prata litt med hverandre i det vi passerte ved brua og det var et koselig fugleliv. Gjølen var der døgnet rundt, kunne ikke se den, bare høre den, så noen få ryper, og til og med ei linerle til fjells og ei røy som jeg holdt på å kjøre på.

OBS: Vi gikk litt innover Visdalen langs T-merka løype og vi fulgte også stikkene et strekk, OBS OBS: Der stikkene sto, var heilt i elvekanten og det kollapsa der vi gikk!
Solforhold: Spiterstulen ligger i en dal! Men nokså greit med sol.

Kjøretips: Det er fint over Valdresflya, men enda finere over Sognefjellet. Vi så tamrein (?) på Lom-sida av Valdresflya, og ved Krossbu på Sognefjellet hadde det gått et snøskred over veien som var en bil høyt, men som var rydda. Det anbefales å stoppe på toppen å ta seg en skitur! Forbi Krossbu var det gode brøytekanter, hårnålssvinger, bakke og lite sikt. På vei ned fjellovergangene bør dere være obs på at bremsene kan gå varme! Lom er en turistplass uten like med mye folk, så vær forberedt på det, f. eks. hvis du skal bestille mat og parkere bilen.

Takk for oppholdet på Spiterstulen og god tur til alle andre, jeg håper dere får en enda bedre opplevelse enn det vi fikk.

Romtips: Fin teltplass rett over brua!
Dato for oppholdet: mai 2020
2  Takk, Martin B

Takk for din tilbakemelding.
Det er notert alle dine forslag og vi skal jobbe videre med det. Du var her helt i startfasen av Corona åpning og var nok en av dem som opplevde mye tilpasninger i forhold til åpning og utprøving av systemene. Dusjene var i kjelleren der det også var toalett, de var åpne på forespørsel. Men det kan hende den informasjonen ikke kom frem, og det beklager jeg på det sterkeste.
Det var synd du ikke var tilfreds med ditt opphold hos oss. Vi forsøker å yte vårt beste til alle våre gjester, og det er leit når vi ikke klarer det. Om du har anbefalninger til forbedringer, send oss gjerne en e-post på: post@spiterstulen.no
Med vennlig hilsen fra alle oss på Spiterstulen.

Anmeldt 4. september 2019

Har vært her flere ganger. Var også så heldig å bli guidet gjennom Eventyrisen til Galdhøpiggen av Eivind Sulheim. Perfekt utgangspunkt for krevende turer i Jotunheimen. Det er en stund siden jeg var der sist, så jeg får ikke lagt inn riktig dato dessverre. Første gang var på åttitallet.

Dato for oppholdet: august 2019
1  Takk, EgilS26
Spiterstulen, Leder  på Spiterstulen Turisthytte, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. september 2019

Tusen takk for de flotte fem poengene og veldig hyggelig tilbakemelding!
Det gir oss mye ekstra energi og glede til å ønske nye gjester velkommen, når våre gjester har hatt et så flott opphold hos oss! Vi er veldig glade for at vi gav deg et godt opphold her og at du følte deg godt ivaretatt.
Kanskje vi til og med fikk hverdagen din en pause ...
Takk igjen for anmeldelsen og velkommen tilbake!
Hilsen fra oss alle på Spiterstulen