Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Vi hadde gledet oss i et år, siden forrige besøk i fjellheimen, til en Skråpå-tå middagsopplevelse - og bestilte bord til en søndag. Der skulle vi sitte på loftet i rustikke opplevelser, og høre på vertskapets historier.
Vel fremme får vi høre at vi er plassert i glasshuset ute, omtrent som et solrikt drivhus der man trengte solbriller og med fin dekor av en plastplante. Dette lignet litt for mye på en billig uterestaurant i Oslo, og ikke den lovede «ei stemningsfull oppleving rundt langbordet på låven» (sitat fra hjemmesiden).
Vanligvis hentes de glasshus-forviste inn til historiefortellingen, men dette ble visst ikke noe av siden vertskapet visstnok var bortreist. Tilstede var yngre betjening, der den ene påsto han hadde prøvd å ringe oss for å informere om dette. Det tillater vi oss å betvile, siden vi har vært på steder med full dekning og ikke har fått en eneste telefon eller tekstmelding fra Brimi Sæter.
Da vi uttrykte misnøye, skulle de «se hva de fikk fikset» - og der ble vi stående i strømmen av gjester uten å bli tatt mer notis av. Vi prøvde å sette oss for å vente, men da satt vi visst i noens seng….
Slikt skaper ikke god stemning og følelsen av valuta for pengene, siden to sentrale elementer ved den lovede opplevelsen uteble allerede før start. Vi fikk dessuten følelsen av at vi var et problem - og da er et par tusenlapper, om man regner med noe drikke til maten, litt drøyt. Det ble allerede tidlig i vår skuffede protest «truet» med at en regning ville kunne komme om vi takket nei til glassburservering. Jeg antar at forbrukermyndigheter vil gi oss medhold i en slik eventuell sak - for vi reiste. Svært, svært skuffet over det hele.

1  Takk, Akela13
Anmeldt 11. juli 2021 via mobile enheter

Hatt en fantastisk matopplevelse. 4retters Skråppåta- meny med fantastiske smaker. Godt sammensatt med god drikke til.Veldig hyggelig vertskap med veldig dyktige og hyggelige ansatte. Utrolig flotte omgivelser. Vi kommer tilbake.

Takk, bjonor
Anmeldt 6. september 2020 via mobile enheter

Setra ligger ekstremt vakkert til, og har pusset opp med koselig interiør. Vi var innom og tok en øl og kjøpte ost og deilig sprø vaffel. De har hyggelig uteområde hvor man kan sitte under tak. Kjempekoselig sted og hyggelig dame bak disken.

Dato for oppholdet: september 2020
Takk, Trinelie
Anmeldt 19. august 2020 via mobile enheter

Når du opplever over 20 grader og strålende sol på 1000 MOH, er jo rammene lagt. Rundt deg gresser setras dyr, og det er bare å trekke pusten. Turmulighetene er mange. Du treffer trivelige folk, og skråpåtå-menyen med kunnskapsrike verter er en opplevelse i seg selv. Skulle gjerne hatt flere av setras egne produkter til frokost.

Dato for oppholdet: august 2020
2  Takk, KingKEB
Anmeldt 13. august 2020 via mobile enheter

Denne sommeren ble det Norge. En deilig kombinasjon av fjorder på vestlandet, til fjellene i innlandet.

For å sette et verdig og tydelig punktum, avsluttet vi med et opphold på Brimi Sæter, med opphold og meny til kvelds.

Det gav oss noen uforglemmelige inntrykk. Kyrne som rusler langs veien i flokk, mens du sitter dypt i en stol med et glass vin. Gårdshunden som konstant søker oppmerksomhet. Kattunger som gjorde alle sine bevegelser med den største livsglede. Geitene som kikket passe interessert på deg, mens du funderte på hvilken tidsalder de egentlig kommer fra. Solen som badet stedet i rødt ved midnatt, mens bålet brant på plassen der man samlet seg i tyve grader.

Eller var det den deilige maten. De gode vinene. Felespill og fortellinger mens folk hygget seg under måltidet. Vaflene av en annen verden til frokost.

Det er mer enn et hotell. Mer enn en restaurant. Dette er en totalopplevelse. Det er barndom, oppvekst, livet og tanken om det som gjør at å reise i Norge er å gjøre ære på landet vi kommer fra.

Derfor blir det full score. For dette er ikke en ting. Det er alt.

Dato for oppholdet: august 2020
3  Takk, 1966vsa