Fossheim Steinsenter
Kjekt stopp på veien

Stoppet på steinsenteret for å se hva dette var. Mye å se på for ungene. De synst det var veldig... les mer

Anmeldt 2 uker siden
664siljer
Nordfjordeid, Norge
Spennende

Anmeldt 15. juli 2020
sivsmestad
Vestby, Norge

Anmeldt 19. august 2020 via mobile enheter

En imponerende samling stein. Flott utstilt i et gammelt, og flott restaurert fjøs. Skulle gjerne hatt ei omvisning. Hyggelig og kunnskapsrik betjening.

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, KingKEB
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Vi sto utenfor i regnet litt før det åpnet. Da kom det en dame og låste oss inn før tiden, det var ikke noe problem sa hun, hun var jo der allikevel hun..
Fint museum med steiner fra hele Norge. Våre barn syns det var mest spennende med fossiler og et ekte dinosauregg!

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, sivsmestad
Anmeldt 3. juli 2019

Fluoriserende steiner, hvordan Norge ble til, hvor man kan finne de forskjellige bergarter, fin utstilling, mye gøyalt å kjøpe og gratis inngang gjorde dette til en fin avveksling i regnværet.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Osloulven
Anmeldt 23. juni 2019 via mobile enheter

Hvis du er interessert i steiner så er dette et eldorado - for oss andre er det også veldig fascinerende hvilket enormt arbeid de har gjort i museet/butikk. Her kan du kjøpe fossiler som er 500 mill. år gamle. Det er tusener på tusener av nydelige stener her i tillegg til masse læring om geologi og bibliotek. Server familiedrevet og du kan kjøpe mange lekre smykker laget av nydelige steiner

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Trail296404
Anmeldt 13. august 2018

Om du er interresert i steiner da må du ta en tur hit. Det er bare fine steiner, mineral og fossil som overrasker deg sikkert. Du kan få noe med hjem til rimelig penger. I tillegg får du sjanse til å se steiner fra nesten hele verden på stein museet ved siden, gratis inngang. Du skal få prate med veldig hyggelige Torgeir som er ansvarlig på stedet.
Vi har lært mye 9m steinene fra ham. Albefalt særlig for småbarnfamilie.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, Minhmom