Norges flotteste stavkirke?

Lom Stavkirke er kanskje Norges vakreste stavkirke. Godt bevart sentralt plassert i Lom. Dessverre... les mer

Anmeldt 24. september 2020
283ole1984
Risør, Norge
Ok opplevelse

Ungdommen som jobbet der tok seg tiden til å ta en visning rundt og pratet, forklarte. Uten han som... les mer

Anmeldt 23. august 2020
kristinah271
Göteborg, Sverige

Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

Fantstisk fin kirke. Stopp å se på kirken og museet. Det var en fin opplevelse og kjempeartig å se på arkitekturen og fantastisk at de har klart å ta vare pådømmelse kulurskatten. Ta turen innom.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, reiersgard
Anmeldt 15. juni 2020

Veldig flotte treskjæringer og fint rosemalt tak like ved alteret og noen fine naivistiske små malerier å se på. Det eneste som jeg ikke likte var noen moderne lamper som jeg ikke syntes passet inn i denne gamle kirken.

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, Ingeborg56
Anmeldt 19. august 2019 via mobile enheter

Flott å få sjå. Serviceinnstilt guide som strekte opningstida litt for at vi skulle få oppleve kyrkja frå innsida.

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, Jorunn L
Anmeldt 6. august 2019

.Lom er en fantastisk plass å være på. Har vært på Galdhøpiggen flere ganger, veldig fin tur i fint og dårlig vær. Hyggelige minner fra Lom stavkirke.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, vidarv2013
Anmeldt 4. august 2019 via mobile enheter

Etter en del timer i bil ankom vi Lom i fantastisk vær.

Kirken fremstår som et smykke og er plassert i umiddelbar nærhet av sentrum.

Imponerende bygg med masse historie.

Anbefaler absolutt en stopp her

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, janfrodeh2016