Norges flotteste stavkirke?

Lom Stavkirke er kanskje Norges vakreste stavkirke. Godt bevart sentralt plassert i Lom. Dessverre... les mer

Anmeldt 24. september 2020
283ole1984
Risør, Norge
Ok opplevelse

Ungdommen som jobbet der tok seg tiden til å ta en visning rundt og pratet, forklarte. Uten han som... les mer

Anmeldt 23. august 2020
kristinah271
Göteborg, Sverige

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Nydelig stavkirke. Vel verdt et besøk. Et velstelt og pent område. De gamle gravstøttene gir deg tanker om fordums tid.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, pimpmyride
Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

Fantstisk fin kirke. Stopp å se på kirken og museet. Det var en fin opplevelse og kjempeartig å se på arkitekturen og fantastisk at de har klart å ta vare pådømmelse kulurskatten. Ta turen innom.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, reiersgard
Anmeldt 15. juni 2020

Veldig flotte treskjæringer og fint rosemalt tak like ved alteret og noen fine naivistiske små malerier å se på. Det eneste som jeg ikke likte var noen moderne lamper som jeg ikke syntes passet inn i denne gamle kirken.

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, Ingeborg56
Anmeldt 19. august 2019 via mobile enheter

Flott å få sjå. Serviceinnstilt guide som strekte opningstida litt for at vi skulle få oppleve kyrkja frå innsida.

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, Jorunn L
Anmeldt 6. august 2019

.Lom er en fantastisk plass å være på. Har vært på Galdhøpiggen flere ganger, veldig fin tur i fint og dårlig vær. Hyggelige minner fra Lom stavkirke.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, Vidar V