Lillian H
      Restaurant
      Se flere hoteller i Oppdal
      1924 av 118 anmeldelser
      Anmeldt 15. juli 2020

Å bo på Kongsvold Fjellstue er som å komme hjem ! Strålende vertskap og betjening. Godt å komme tilbake hit til nydelig 3-retters middag etter dagsturer i behagelig fjellterreng, hvor du kan risikere å møte moskus, men også hotelldirektøren på T-merkede stier. En slik ferie må du unne deg!

2  Takk, may s
      Anmeldt 8. oktober 2019

Hit kom vi gående på Pilegrimsleden etter en fantastisk dag i fjellet. Kaffe og eplekake etter dusjen, og på kvelden en fantastisk treretters middag, en kulinarisk opplevelse. Frokosten var super og oppskrifta på havrekjeksene ligger på overnattingsstedet nettside.
      Rommet var romslig, men dusjen noe trang.
      Stedet anbefales varmt.

Dato for oppholdet: august 2019
      2  Takk, LailaA555
      Anmeldt 9. juli 2019 via mobile enheter

Hotellrommene er ok, men svært nedslitte og gamle. Står slettes ikke i stil med prisen og den fancy reklamen for stedet på nettsiden. Rådyrt i forhold til hva du får. Ikke fikk vi dobbelseng heller. Men et kjempepluss for at det er tillatt med hund på noen av rommene (mot ekstra betaling selvsagt)! Bråkete med toget som passerer like ved også, i tillegg til at det var svært lytt på rommene. Vi hørte godt samtalene til de på naborommet og rommet under, i tillegg til de som passerte utenfor.

Spiste nydelig middag der, og dette var en skikkelig høydare - det eneste som sto i stil til inntrykket de forsøkte å lage på nettsiden. Men prisen var også deretter, så noe mindre kunne man heller ikke ha forventet seg. Hovedretten kunne faktisk vært litt større for vi var bare så vidt mette etterpå.

Det skuffet aller mest var frokosten! Ingen stekte egg, ingen bacon, ingen eggerøre - bare veldig bløtkokte egg. Tørt og kompakt brød. Flere sorter sild, for den som liker det, men ellers var det svært lite utvalg av pålegg. Vaffler med syltetøy, der syltetøyet var tømt over i fancy skåler men tydelig smakte first price/billigmerke. Skuffet!

Hadde gitt scoren «god» om det hadde vært halve prisen, men for 2000kr for ei natt er dette alt for dårlig standard. Glad vi bare lå ei natt!

Dato for oppholdet: juli 2019
      2  Takk, marik730
      Anmeldt 25. juni 2019 via mobile enheter

Knappe 2000kr for 2pers , i eventyrland av kulturhistorie. En av 15beste overnattingsteder i Norge. Luksus og 5stjerners smak . Vi var eneste gjester utenom ett tysk par. Uten forhåndsbestilling. Takk chef. Og takk kongsgård.

Dato for oppholdet: juni 2019
      Takk, ninastandal
      Knut N, Eier på Kongsvold Fjeldstue, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. juni 2019

Taskk for hyggelig anmeldelse og velkommen tilbake til oss :)

Anmeldt 26. september 2018

Dette er i virkeligheten en gammel skyss stasjon, flere av byggene er også svært gamle. Dette medfører at rommene er enkle. Vi bor alltid i nr 2, det har vinduer i 2 retninger og er lyst og trivelig. Badet er knøtt lite, rommet ellers enkelt.
      Hotellet har diverse fine salonger, sitte her om ettermiddagen eller etter middag er en nytelse.
      Hotellet har en herlig beliggenhet oppe på fjellet med fine muligheter for Moskus safari, Kongsvold Fjellhage med spennende blomster i fjellregionen ved siden av. Denne er drevet av NTNU. Mange muligheter for turer. Til Viewpoint Snøhetta, anbefales, eller Snøheim med turmuligheter. Og mye mere.
      Vertskapet på Kongsvold Knut og Ellen gjennom mange år er et eksempel for mange hoteller. Gjestfrie, vennlige, hjelpsomme.
      Middagen er også noe for seg selv, i praksis nær Gourmet. Vi har spist her flere ganger, alltid like bra. Denne gang fikk vi den beste rein ytrefilet vi noen gang har spist. Middagen her må oppleves! I tillegg er Knut svært dyktig på vin, dette kan han, og har påslag som absolutt er fornuftige. Også åpne viner kan du spørre han om.
      Vi er imidlertid fortsatt litt forundret over at man serverer så god middag, og har en frokost som er i grenseland til å være godkjent. Wifi Tja

Dato for oppholdet: september 2018
      Takk, enare
      Knut N, fjellstuevert på Kongsvold Fjeldstue, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. oktober 2018

Takk for meldingen, vi skal jobbe mer med frokosten, men som du sier har vi mer fokus på middagen om kvelden. Velkommen tilbake til oss:)