Agoda.comUSD 180
FindHotelUSD 180
Anmeldt 5. september 2020

Etter å ha vært på Kongsvold mange ganger under ledelse av Ellen og Knut Nyhus, var det en stor skuffelse å komme tilbake. Dårlig service, middels kafeteriamat, to typer rødvin å velge i, brautende mottagelse. Kongsvold mangler nå den gode mottagelsen det du føler at du er den viktigste gjesten, det gode vinutvalget, gourmetmaten og ikke minst den gode lune stemningen. Nei, Kongsvold blir ikke det samme igjen. Vi kommer ikke tilbake!

1  Takk, Gumor63
Anmeldt 7. august 2020

Vi har hatt gleden av å besøke Kongsvold ved flere anledninger mens Knut og Ellen Nyhus drev stedet. Den gang ble stedet drevet med stolthet og fokus på kunden. Basert på tidligere besøk hadde vi også denne gangen store forventninger da vi booket overnatting på Kongsvold, men denne gangen ble vi dessverre veldig skuffet...

Nye eiere tok over stedet tidligere i år og er merkbart mer opptatt av profitt enn gjestene sine. Booket et dobbeltrom med køyeseng til to store, en liten og en firbent og fikk en ordrebekreftelse på dette. Da vi sjekket inn fikk vi et rom som tydeligvis ikke var ment for utleie (de tidligere gangene har vi også hatt med hund, så det var ikke grunnen). Noen av de som jobbet der uttrykte til og med overraskelse over at de faktisk leide ut dette rommet. «Dobbeltrommet» vårt besto av en lang gang med industrivask, to soverom med køyesenger som var ødelagte slik at vi ikke tok sjansen på å sove i overkøyen, det manglet opptil flere lyspærer, dusjen var møkkete og ble derfor ikke brukt i, madrassene var særdeles ukomfortable og det manglet både såpe og håndklær på rommet. Hadde de på forhånd informert om rommets tilstand og i tillegg priset det etter kvaliteten, hadde saken kanskje vært litt annerledes. Men vi var i god tro om at vi skulle få et dobbeltrom som beskrevet i ordrebekreftelsen.

Tidligere har Kongsvold hatt et godt utvalg drikke og servert mat basert på lokale kvalitetsvarer. Denne gangen var maten noe du kan forvente å få på en hvilken som helst veikro, og langt i fra det nivået som var tidligere. Drikkeutvalget var meget begrenset. Dessverre bar restauranten også preg av hastverk og vi fikk følelsen av at de ønsket å få flest mulig gjester inn og ut av restauranten på kortest mulig tid.
Totalen for en natt med frokost og middag skulle vært 3300,- med andre ord et fullstendig ran! Vi uttrykte vår misnøye på stedet også og fikk som de kranglete gjestene 500,- kr avslag i pris. Likevel altfor dyrt i forhold til den lave kvaliteten de leverer.

Omgivelsene og beliggenheten er selvfølgelig like bra som tidligere, og stedet kan helt sikkert fungere greit som en rask stopp på vei over Dovrefjell, men da bør uansett prisene reduseres betraktelig.

Vi synes det er trist at dette har skjedd med dette ærverdige og flotte stedet. Vi savner Knut og Ellen, og vil hverken anbefale andre eller selv dra tilbake til Kongsvold så lenge Frich driver stedet.

4  Takk, Lillian H
Anmeldt 15. juli 2020

Å bo på Kongsvold Fjellstue er som å komme hjem ! Strålende vertskap og betjening. Godt å komme tilbake hit til nydelig 3-retters middag etter dagsturer i behagelig fjellterreng, hvor du kan risikere å møte moskus, men også hotelldirektøren på T-merkede stier. En slik ferie må du unne deg!

2  Takk, maja55Oslo
Anmeldt 8. oktober 2019

Hit kom vi gående på Pilegrimsleden etter en fantastisk dag i fjellet. Kaffe og eplekake etter dusjen, og på kvelden en fantastisk treretters middag, en kulinarisk opplevelse. Frokosten var super og oppskrifta på havrekjeksene ligger på overnattingsstedet nettside.
Rommet var romslig, men dusjen noe trang.
Stedet anbefales varmt.

Dato for oppholdet: august 2019
2  Takk, LailaA555
Anmeldt 9. juli 2019 via mobile enheter

Hotellrommene er ok, men svært nedslitte og gamle. Står slettes ikke i stil med prisen og den fancy reklamen for stedet på nettsiden. Rådyrt i forhold til hva du får. Ikke fikk vi dobbelseng heller. Men et kjempepluss for at det er tillatt med hund på noen av rommene (mot ekstra betaling selvsagt)! Bråkete med toget som passerer like ved også, i tillegg til at det var svært lytt på rommene. Vi hørte godt samtalene til de på naborommet og rommet under, i tillegg til de som passerte utenfor.

Spiste nydelig middag der, og dette var en skikkelig høydare - det eneste som sto i stil til inntrykket de forsøkte å lage på nettsiden. Men prisen var også deretter, så noe mindre kunne man heller ikke ha forventet seg. Hovedretten kunne faktisk vært litt større for vi var bare så vidt mette etterpå.

Det skuffet aller mest var frokosten! Ingen stekte egg, ingen bacon, ingen eggerøre - bare veldig bløtkokte egg. Tørt og kompakt brød. Flere sorter sild, for den som liker det, men ellers var det svært lite utvalg av pålegg. Vaffler med syltetøy, der syltetøyet var tømt over i fancy skåler men tydelig smakte first price/billigmerke. Skuffet!

Hadde gitt scoren «god» om det hadde vært halve prisen, men for 2000kr for ei natt er dette alt for dårlig standard. Glad vi bare lå ei natt!

Dato for oppholdet: juli 2019
2  Takk, marik730