Agoda.comUSD 201
FindHotelUSD 201
Anmeldt 16. juli 2021

På vei fra Nord til Sør ble det med en tilfeldighet overnatting i historiske omgivelser på Kongsvold. Jeg har sikkert kjørt forbi stedet i 40 år og nå kan man undre seg hvorfor.
Ikke luksusrom men når de historiske omgivelsene tar deg inn i en annen tidsepoke med sjarmerende rom er det hyggelig. Rent og ryddig er viktig og det er det.
Spiste en aldeles nydelig og velsmakende 3 retters middag, rødbetesalat med geitost, langtidsbakt oksebrisket med tilbehør og fløyelsmyk crème brulee med sprøtt lokk.
Kjempehyggelig personale med et smil er bra.
Ett godt alternativ til hytter tenker jeg.

Takk, arnekjelln2019
Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Med nydelige omgivelser på historisk grunn,lå alt tilrette for en flott opplevelse. Rommene var rene og pene,men virker nedslitt. Maten var under middels og Frich’s leverer ikke i nærheten av hva tidligere vertskap gjorde! Mottakelsen var også brautende og upassende for et slikt sted. Prisen er stiv og da må de faktisk levere på øverste hylle.

Takk, 196lenes
Anmeldt 5. september 2020

Etter å ha vært på Kongsvold mange ganger under ledelse av Ellen og Knut Nyhus, var det en stor skuffelse å komme tilbake. Dårlig service, middels kafeteriamat, to typer rødvin å velge i, brautende mottagelse. Kongsvold mangler nå den gode mottagelsen det du føler at du er den viktigste gjesten, det gode vinutvalget, gourmetmaten og ikke minst den gode lune stemningen. Nei, Kongsvold blir ikke det samme igjen. Vi kommer ikke tilbake!

1  Takk, Gumor63
Anmeldt 7. august 2020

Vi har hatt gleden av å besøke Kongsvold ved flere anledninger mens Knut og Ellen Nyhus drev stedet. Den gang ble stedet drevet med stolthet og fokus på kunden. Basert på tidligere besøk hadde vi også denne gangen store forventninger da vi booket overnatting på Kongsvold, men denne gangen ble vi dessverre veldig skuffet...

Nye eiere tok over stedet tidligere i år og er merkbart mer opptatt av profitt enn gjestene sine. Booket et dobbeltrom med køyeseng til to store, en liten og en firbent og fikk en ordrebekreftelse på dette. Da vi sjekket inn fikk vi et rom som tydeligvis ikke var ment for utleie (de tidligere gangene har vi også hatt med hund, så det var ikke grunnen). Noen av de som jobbet der uttrykte til og med overraskelse over at de faktisk leide ut dette rommet. «Dobbeltrommet» vårt besto av en lang gang med industrivask, to soverom med køyesenger som var ødelagte slik at vi ikke tok sjansen på å sove i overkøyen, det manglet opptil flere lyspærer, dusjen var møkkete og ble derfor ikke brukt i, madrassene var særdeles ukomfortable og det manglet både såpe og håndklær på rommet. Hadde de på forhånd informert om rommets tilstand og i tillegg priset det etter kvaliteten, hadde saken kanskje vært litt annerledes. Men vi var i god tro om at vi skulle få et dobbeltrom som beskrevet i ordrebekreftelsen.

Tidligere har Kongsvold hatt et godt utvalg drikke og servert mat basert på lokale kvalitetsvarer. Denne gangen var maten noe du kan forvente å få på en hvilken som helst veikro, og langt i fra det nivået som var tidligere. Drikkeutvalget var meget begrenset. Dessverre bar restauranten også preg av hastverk og vi fikk følelsen av at de ønsket å få flest mulig gjester inn og ut av restauranten på kortest mulig tid.
Totalen for en natt med frokost og middag skulle vært 3300,- med andre ord et fullstendig ran! Vi uttrykte vår misnøye på stedet også og fikk som de kranglete gjestene 500,- kr avslag i pris. Likevel altfor dyrt i forhold til den lave kvaliteten de leverer.

Omgivelsene og beliggenheten er selvfølgelig like bra som tidligere, og stedet kan helt sikkert fungere greit som en rask stopp på vei over Dovrefjell, men da bør uansett prisene reduseres betraktelig.

Vi synes det er trist at dette har skjedd med dette ærverdige og flotte stedet. Vi savner Knut og Ellen, og vil hverken anbefale andre eller selv dra tilbake til Kongsvold så lenge Frich driver stedet.

4  Takk, Lillian H
Anmeldt 15. juli 2020

Å bo på Kongsvold Fjellstue er som å komme hjem ! Strålende vertskap og betjening. Godt å komme tilbake hit til nydelig 3-retters middag etter dagsturer i behagelig fjellterreng, hvor du kan risikere å møte moskus, men også hotelldirektøren på T-merkede stier. En slik ferie må du unne deg!

2  Takk, maja55Oslo