Johannes S
Larvik, Norge
Anmeldelse av Sun Siyam Iru Fushi
5,0 av 5 boblerAnmeldt 28. mai 2023via mobile enheter
Dato for oppholdet: april 2023
Romtips: Last ned hotellets app og bruk denne til reservering bord på restaurant, og utflukter, gjerne før...
Abdulla Thamheed, General ManagerSun Siyam Iru Fushi, svarte på denne anmeldelsen
Besvart 29. mai 2023
Dear Valued Guest,

Warm smiles from Sun Siyam Iru Fushi!

Thank you so much for taking the time to share your amazing experience at Iru Fushi on TripAdvisor. We're thrilled to hear that you had a truly unforgettable holiday with us during Easter 2023.

From the moment you arrived at Male airport until your departure, it's wonderful to know that you were greeted with fantastic service, delicious dining experiences, and a stunning natural environment. We're delighted that Vishal, Ganesh, and Naresh provided exceptional service and made your meals even more special. Their dedication and attentiveness truly reflect the high standards we strive for.

We're glad to hear that despite the high number of visitors during Easter, you never experienced queues and could enjoy the tranquility of the island. It's fantastic that you found the reality to be as beautiful as the pictures, with pristine white sand, turquoise seas, and vibrant marine life. Snorkeling with turtles, sharks, stingrays, and colorful fish sounds like an incredible experience, especially with such excellent visibility during low tide.

We're also delighted that you went on a dolphin safari and had the opportunity to see wild dolphins. It's great to know that it was worth the money, particularly for your 12-year-old. We strive to provide a range of activities and experiences for all our guests to enjoy.

Thank you for highlighting the benefits of the all-inclusive package. We understand that budgeting for meals and drinks can quickly add up, so it's fantastic to hear that with all-inclusive, you didn't have to worry about anything. We take pride in offering a variety of high-quality drinks as part of the package, and we're glad you enjoyed them.

We appreciate your recommendation of the Lobster BBQ night on the beach. It sounds like a delightful seafood feast, and it's great to know that all-inclusive guests receive a discounted price. We're sorry if there was any confusion about tipping, as our aim is to provide exceptional service without any expectation of additional gratuities. However, we're grateful that you chose to acknowledge the exceptional service by offering a tip.

Thank you for mentioning the hotel app, which provides a convenient way to reserve tables at the restaurants and book excursions. We encourage guests to utilize this feature to ensure they secure their preferred choices in advance.

Regarding the beach, we understand that each location has its own advantages. We're glad that the Beach villas near the Water Sport area provided the best spot for relaxation, allowing you to enjoy the sunset and avoid any disturbances from water sports activities.

It's heartwarming to read your appreciation for our dedicated staff, well-maintained facilities, and the overall experience provided. We're grateful for your kind words and are glad that our team made your holiday perfect. We couldn't agree more about the unrivaled beauty of nature and the perfect climate that add to the charm of the Maldives.

On behalf of everyone at Iru Fushi, we want to express our gratitude for choosing us and for sharing your wonderful experience. It would be our utmost pleasure to welcome you back in the future if you decide to visit the Maldives again. We'll be here to provide another unforgettable holiday that exceeds your expectations.

I wish you all the best, see you soon!

Kindest Regards,

29.6 km fra Sun Siyam Iru Fushi
Ved stranden
Se flere hoteller i Iru-fushi
Anmeldt 17. april 2022 via mobile enheter

Vi har hatt 8 fantastiske dager på bryllupsreise og kan virkelig anbefale øyen. Vi har hatt overvann villa med utgang rett ut i havet. Rett på utsiden har vi hatt gode snorkle muligheter i korallrevene, vi har sett både hai, skilpadde, rokke og massiv med fargerike fisker. Noe skeptisk til å snorkle og bade med hai har vi kjent på, men heldigvis er haien veldig sky og lite interessert i oss.

Resturantene her er fantastiske og med all inclusive har vi spist og drukket 3- retters til lunsj og middag. Det er førstemann til mølla prinsipp på bord, så her lønner det seg å være tidlig ute til særlig middagen. Ellers kan man bli nødt å vente litt på bord, men de fleste resturantene har lounge med drikkeservering i mellomtiden. Jeg vil virkelig sterkt anbefale all inklusive, da prisene her er meget stive. Jeg tror helt ærlig at det er billigere å bare ta all inklusive med en gang. Da får man også inkludert drikke mellom alle måltider og gratis forsyning i minibaren som fylles opp daglig.

Vi har vært på vinsmaking og delfincruise, og kan spesielt sterkt anbefale vin- og ostesmakingen for par. Delfincruiset er nok veldig fint for familier og par. Det er en helt unik opplevelse å se delfiner i det fri, men det er selvfølgelig ingen garanti for å se de da de er ville.

Vi har hatt vår egen butler hele oppholdet, som tok oss i mot, booket utflukter og passet på oss. Og nå er dessverre tiden kommer for å reise hjem, og han har følgt oss ut til sjøflyet. Vi har følt oss godt ivaretatt under hele oppholdet. Vi kommer absolutt til å komme tilbake igjen!

Dato for oppholdet: april 2022
Takk, 826marthek
Abdulla Thamheed, General Manager på Sun Siyam Iru Fushi, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. april 2022

Dear Guest 826marthek,

Sunny greetings from Sun Siyam Iru Fushi!

Thank you so much for leaving such a kind review for us. We are grateful to know that you had a wonderful honeymoon experience to treasure.

Your valuable appreciation will inspire us to create more valuable memories for our guests.

We are excited to welcome you back in the future!

Kind regards,

Abdulla Thamheed
General Manager

Anmeldt 10. mars 2017

Jeg og min samboer tilbrakte 9 dager på i dette paradiset. Vi ankom Male med Emirates 656 kl 07.40.Etter innsjekk hos Trans Maldivian (sjøfly)ble kjørt ut til sjøflyterminalen. Jo tidligere du kommer jo tidligere får du fly. Vi venta i 15min. Her er det do gode gamle Twin Otter som flyr. Etter 45 min ankommer vi Iru Fushi. Her blir vi tatt imot av vår butler Ismail under oppholdet. Da vi ankom måtte vi stille klokken 1 time tilbake i forhold til Male. Vi måtte vente til ca kl 1400 før rommet var klart. Vi hadde bare frokost inkludert. Det var en stor tabbe. Nå måtte vi ut med et depositum på min 2000 USD. Vi hadde Sunset Horizon Water Villa med Jacuzzi (421). Det var herlig å sitte på terrassen å se på solnedgangen. Water Villa er å anbefale på det sterkeste. Her var det en trapp ned i klart å grønt hav. Når det ble for varmt var det bare å ta sæ en dukkert. Ta med dykkermaske og snorkel. Å snorkle blant fisker i alle regnbuens farger var fantastisk. Vi kunne låne her men det var vanskelig å tilpasse. Å sitte i Jacuzzien med ei kald, å skue ut over det Indiske Hav er en opplevelse. Må oppleves.
Det tar ca 35min å gå rundt øya. Fantastisk å gå på kritt hvit sand.
Go og fin frokost.
Middag fra bufféen var VELDIG dyr. For 2 Personer med drikke ble det 229USD. Det var et tema hver dag
Det var 2 restauranter til. Her var det al a carte. Ca 180 USD for en middag for to med drikke. Maten var fantastikk. Alle plasser.
Vi ble invitert på velkomst drink. Det var flott. Her matet de haiene.
Det var en bar som hadde åpnet på ettermiddagen. Her hadde barn ikke tilgang.
Renhold på rommene var bra. De kom også innom om kvelden for å re opp sengen.
Hjemreisen ble lang. Måtte sjekke ut før 12. Vi hadde sjøfly kl 1500.
På grunn av timen vi måtte stille klokken tilbake ved ankomst var klokken fortsatt 1500 når vi ankom Male. Vi hadde fly kl 2300 far Male.
Det var en fantastisk ferie selv om det var VELDIG dyrt å spise /drikke.
Det blir nok en tur til Maldiven i framtiden. Prøver nok en annen øy. Da blir det All inklusiv.

Romtips: Water Villa må oppleves.. Ta ALL INCUSIV -
Dato for oppholdet: august 2016
Takk, ndanie
Anmeldt 31. desember 2016 via mobile enheter

Vi er en familie på fem, hvorav tre gutter på 7, 18 og 20 år.
Tilbrakte 10 døgn på denne resorten i jula 2016.

Sjøfly fra Male var en opplevelse i seg selv. Bra mottakelse ved ankomst.
Vi fikk en beach villa med basseng (nr.282). Den lå fint til på sydøst siden av øya. Fantastiske strender med koraller med mye fisk rett utenfor stranda til bungalowen. Finkornet hvit sand og flott å bade. Fin utsikt til soloppgangen i 7 tiden.
Ikke alle villaer ligger like bra til. 283 har en meget tynn tarm (skillevegger fra hver bongalow og ut mot stranda) og knapt sjøutsikt. 285 ligger fantastisk til helt utpå stranda. Så store forskjeller.

Øya er frodig og fantastisk fin. Bare fine sandveier der, og all befraktning skjer med lydløse el golf biler.

Alle får en "butler" ved ankomst. Vi fikk Elia fra Italia og han var hyggelig under hele oppholdet.

Vi hadde valgt all-inclusive. Det er egne ala carte menyer for all inclusive til lunsj og middag. Dessverre samme meny til lunsj og middag, men mye variert og ofte meget bra mat. Med fem restauranter fikk vi prøvd lunsj og middag på hver flere ganger. Det er også egne all-inclusive drikke menyer. Det meste var tilgjengelig der. Milkshakes, smoothie, brus, øl, vin, div drinker.
Servicen var stort sett meget bra. Det hendte vi ble sittende å vente litt lenge til lunsj på Fluid, men på de andre gikk det stort sett raskt og greit.

Min eldste sønn hadde fødselsdag der nede. Da var jeg i resepsjonen og hørte om Lobster BBQ middag for oss. Dette er en av flere "specials" som flere av restaurantene har hver uke. Disse er ikke inkludert i all inclusive. Når jeg forhørte meg fikk jeg beskjed om at det kostet 189 usd per pers og halv pris for barn. Samt en 65 usd credit for at vi ikke brukte all inclusive. Tilbudet slo jeg til på selvom jeg syntes det var en stiv pris. Ved utsjekk nektet de for at de hadde sagt at vi skulle få 65 usd credit og henviste til kontrakten man må signere ved ankomst. Bottom line er likevel at en ansatt der oversolgte dette til meg og nektet for det etterpå. Veldig kjedelig opplevelse siste dagen. Skal man anbefale noe her må det være å bare styre helt unna alle "Special" tilbud dersom man har all inclusive. BBQ Lobster middagen var bra den, men ikke til den prisen.

Julemiddagen som er obligatorisk koster også svært mye. Det var en meget bra gallabuffet med et meget strort og variert utvalg med påfølgende underholdning på stranda. Vi var fornøyd.

Husk å bestille bord til middag for alle dager unntatt de dager man vil spise buffet på hovedrestauranten. Gjør det via din "butler" og styr som sagt unna alt som ikke ligger i all inclusive pakka.

Alt er latterlig dyrt der, så ta med alt du trenger som solkrem osv. En øl i minibaren kostet 8 usd. Norske priser...
De har også en del aktiviteter der. Noe er inkludert i all inclusive, men snorkleturer, fisketurer og ekskursjoner til andre øyer er dyrt. Man kan oppleve mye ved å snorkle på øya selv. Vi så mye forskjellig fisk, hai (ufarlige), flere typer rokker og blekksprut mm. Mine to eldste leide vannscooter og så da en gedigen sverdfisk som vaket foran dem to ganger (mulig det var en sailfish, men de så ingen seil). En big game fisketur en hel dag kostet 2500 usd. Ja, du leste riktig...helt vanvittig dyrt.

Vi tipset ved alle lunsj og middag måltider (man får regning selvom man har all inclusive). Denne er nok kun ment for at man kan skrive tipsen på rommet. Vi tipset 20 usd til lunsjer og 25 til middager, samt 100 til butler ved utsjekk og litt til vaskefolka og poolmannen.

Foruten opplevelsen ved utsjekk, og ikke minst at Internett er svært tregt og dårlig over hele øya, så var dette en fantastisk øy å feriere på selvom det var dyrt.

Dato for oppholdet: desember 2016
Takk, Halvor67
Anmeldt 12. august 2014

Maldivene er utrolig fint og veldig eksotisk!! Det grønneste, klareste vannet og de hviteste strendene jeg noen gang har sett. Å ankomme i sjøfly var en opplevelse i seg selv - fantastisk å se de vakre atollene fra luften. Perfekt med små barn da livet på Maldivene består av sol, bad, strand og avslapning. Uten mas, kjas og fullstappede strender. Iru Fushi har en veldig koselig barneklubb med et utrolig hyggelig personale.

Juli er en rimeligere måned å reise på, og kan absolutt anbefales. Vi hadde et par regnskyll bare, som tørket fort opp. 32-34 grader hele året. 4 timers tidsforskjell.

Jeg var glad vi IKKE valgte fullpensjon (som gjaldt kun buffetrestauranten) og kunne variere hvor vi ville spise - på strandrestauranten eller på restauranter på påler i vannet :-) Maten var god, servicen topp og "bungalowene" store og fine. Det eneste negative er prisene - norske prise (2-350 for hovedrett) og man må spise på restaurant til lunsj og middag (ingen butikker å kjøpe en enkel lunsj el). Alt i alt vil jeg beskrive det som en "once in a lifetime" opplevelse.

Jeg synes 10 dager holder. Hadde jeg reist uten barn ville jeg nok kombinert Maldivene (f.eks 5-6 dager) med Dubai, India eller Sri Lanka for å oppleve litt.

Romtips: Be om en bungalow så nær sjøen som mulig (selv om alle ligger rimelig nærme).
Dato for oppholdet: juli 2014
2  Takk, NinaAng
Anmeldt 20. august 2012

Vi reiste til Maldivene på vår bryllupsreise og vi kommer ALDRI til å blir så fornøyde med en ferie igjen, det var helt FANTASTISK! :) Hotellet var så fint,rent, og du følte du var alene på ferie, men samtidig var det folk rundt deg som var villige til å hjelpe deg med alt. Frokosten var helt utrolig god, med det største utvalget jeg noen gang har sett. Det er faktisk så flott der at vi følte vi gikk i drømmeverden hele uken. Kommer tilbake der uten tvil, vi bare elsker dette hotellet. flotte hvite strender (husk solbriller fordi stranden er så hvit) gode solsenger, rene basseng og en utrolig god sjokolade smoothie. Vi har ingenting å klage på på dette hotellet for det er så bra! ah, vi gleder oss til neste gang! Ps, middag på stranden er et must, der får du fiske din egen hummer og vips, 11 minutter etterpå ligger den ny grillet på tallerken din :)

Romtips: Vi hadde strand bongalow, var helt fantastisk! Ville valgt dette igjen. Vann bongalow trengs ikke da du går 7 steg så er du med vannet.
Dato for oppholdet: september 2011
3  Takk, Janne G