Algotels
travelup.com
Trip.com
StayForLong
Anmeldt 20. desember 2018 via mobile enheter

Etter flere år på andre siden av dalen valgte vi Las Villas i år for å få morgensol. Og det fikk vi! Flott standard og meget hyggelig betjening. Rent og pent over det hele. Vi kommer garantert tilbake.

Dato for oppholdet: desember 2018
Takk, Dag S
936recepcion, Director de Relaciones con Clientes på Las Villas de Amadores, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. januar 2019

Dear DagSorbo62,

We would like to thank you for taking the time to share your experience with us.

It is a pleasure to have guest like you. We are very happy that you discovered our hotel, and thank you very much for your kind words about our service.

We look forward to host you again.

Kindest regards,

Guest relations team Las Villas de Amadores****.

Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

Har bodd på flere hoteller i området, men ikke dette. Presentasjon på Trip, reisebyråer og lignende så bra ut. Før avreise begynte vi å lese flere kommentarer og ble skeptiske til dette hotellet. Anmeldelser er lest på både Trip, TUI og Facebook.

Den siste uken har det vært flere spørsmål om dette hotellet på Facebook. Enkelte har sagt det frarådes. Dette gjorde meg litt skeptisk og jeg var svært spent på hva som møtte meg da døren ble åpnet. For å nevne noen ting som har vært nevnt i negative kommentarer: Slitt, ekkel dusj, dårlig renhold, kakkelakker, skitne møbler byggestøy etc. Med andre ord gode grunner til å være skeptisk. Jeg vil bare med en gang si at mesteparten av dette ikke stemmer. Hotellet er greit!

For å ta det fra starten:

Jeg hadde leiebil, denne ble parkert i parkeringskjelleren hvor vi fikk kode for adgang.

Ved ankomst ble vi tildelt rom. Vi hadde booket et single rom og et dobbelt rom. Fikk beskjed om at det ene rommet ikke var klart. Men etter en telefon til renhold viste det seg at begge var klare. Mitt singlerom hadde dessverre ikke havutsikt eller svært begrenset i følge resepsjonisten. (Noe som ikke stemte, se bildet).

Ved ankomst på rommet ble jeg direkte lettet over hva jeg så. Rommet var som jeg hadde håpet. Selvfølgelig var det noe slitasje og ikke helt nytt, men det hadde jeg heller ikke forventet.

På kjøkkenet er det basic hvitevarer, inkl vaskemaskin for tøy!

Stue og soverom var fint. Aircondition/inverter montert i stue.

På badet er negative kommentarer på dusjen det eneste jeg kan si meg enig i. Den er som beskrevet i andre anmeldelser bygget av noe som ligner malt leca stein. Dette mener jeg gir økt risiko for gode vekstforhold av fotsopp og bakterier. Hvorfor de har valgt denne løsningen i dusjen når resten av leiligheten er flislagt er uforståelig. Men det er ikke verre enn at man dusjer med sandaler/badesko. (Ikke noe mer uhygienisk enn å gå ved et hvilket som helst bassengområdet barbent!)

Utsikten fra mitt rom med «ingen/begrenset havutsikt» er jeg også fornøyd med. Jeg ser halve Amadores Beach og hele moloen på venstre side fra balkongen.

Klager på søppel og byggestøy i området forstår jeg ikke. Det er ingen byggeprosjekter og terrenget rundt hotellet er søppelfritt.

I resepsjonen er det også et mini-market som selger basic varer. Større innkjøp kan man gjøre i andre butikker.

Det kan se ut som om enkelte leiligheter er privateid, da de har større terrasser med helt andre møbler. En tidligere kommentar kritiserer solsengene. Disse er ikke «nye» Men fult brukbare!

Restaurant/Frokost er ikke testet.

Det tas forbehold om at det kanskje finnes eldre leiligheter her siden enkelte klager, men begge våre rom var identiske. Det kan også være en mulighet at negative kommentarer skyldes at noen har leid privateide leiligheter, hvis disse fraviker fra hotellets standard?

Alt i alt: Et helt greit hotell som var billig å booke, på toppen av Amadores (shuttelbus med ca 3 avganger på formiddag og ettermiddag til stranden)

Dato for oppholdet: november 2018
Reisetype: Reiste alene
2  Takk, andreO-NOR
936recepcion, Director de Relaciones Públicas på Las Villas de Amadores, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. november 2018

Dear Andre,

Thank you very much for the time taken to write a review on TripAdvisor. It is amazing to see how guests like you would like to share experiences with other travelers to give them a taste of what they could expect.

Once again thank you and it was and will be our sincere pleasure being your host. Would you decide to return to Las Villas de Amadores then please do not hesitate to contact us directly.

With the warmest regards from sunny Gran Canaria,

Guest Relations Department Las Villas de Amadores****

Anmeldt 7. august 2018

Hotellet lgger nesten øverst i dalen over Amadores stranden i et område som nok kunne trengt en hjelpende hånd fra den komunale renholdsetaten. Det er mye søppel, rot og rask rundt om i området her og på de enda ikke utbygde tomtene ligner det mest på åpne søppelfyllinger. Det virker ikke som om de som eier/driver hotellene bryr seg om hvordan det faktisk ser ut utenfor sine egne hoteller.... Så til selve rommet/leiligheten: I annonsen fra TUI beskrives rom og området rundt om som lyst og trivelig, noe det er enkelte steder... For å ta den stykkevis, badet er dårlig belyst med to LED lyspunkter med miste wattstyrke. Dusjen består av «Lecca» vegger som toppes med å være malt i en utrolig stygg og mørk brunfarge... (Skal ikke gå inn på hva den farven minner om, men ved ankomsten og de påfølgende 4 dagene luktet det iallfall sånn der) Et bad bør være lyst og trivelig, lukte greit og ikke være dunkelt og trasig! Leiligheten vår var oppgitt til å kunne huse 5 personer, to soverom og 1 sovesofa. Dobbeltsenga i det minste av soverommene var 150X200cm og knaket noe forferdelig. I det andre større soverommet var det 2 enkeltsenger satt sammen til 1, ingen av sengen hadde overmadrasser! Putene (av pølsetypen) var fylt med «baller» av stopping og burde vært skiftet ut for lenge siden, ikke godt å hvile hodet på kuler... Sovesofaen i stuen var ikke renset på lang tid og det syntes, flekker av gud vet hva i trekket er ikke kjekt. Til å være en leilighet beregnet for opptil 5 personer er det meget pussig at stuen bare inneholdt en 2 seter,s sofa og ingenting mere. Kjøkkenet hadde 4 stoler da men... På nettet sees et flott stort svømmebasseng, noe som ikke stemmer. Her har fotografen vært virkelig kreativ å fått det til å fremstå som stort, noe det ikke er. Det er både lite og 130cm på det dypeste. Halvparten av solstolene ved bassenget var skitne og slappe i trekket og en lå mer eller mindre mot rammen til solsenga. Vi løste dette ved å kjøpe billige luftmadrasser som vi la oppå solsenga, med handduk over. Likeledes fulgte det med to solsenger på verandaen til leiligheten, disse var i samme kategorien. Det ble kansje en noe negativ vinkling dette her,men slik oppleves altså oppholdet vårt.På plusssiden var det et godt kjøleskap m/fryser, vaskemaskin og stekeovn (alt fra Bosch) Fra hotellet er det det en forholdsvis kort vei oppover og bort til det lokale shopping/restaurant sentret. Og i typisk spansk ånd blir du praiet med en gang du setter foten innenfor der av folk som på død og liv skal ha deg til å spise på nettopp sitt etablisement. Dette oppleves tildels veldig masete. Ikke er det noe særlig av interesante butikker her heller, men mye av «sjapper» som selger kopivarer som presenteres som ekte. Det er tre kolonialbutikker som fører det meste av hva du trenger. (Hotellet har forøvrig en liten butikk hvor du også får kjøpt endel norske matvarer/supper etc, Vel overpriset men dog...). Det går ca 15min i god gangfart nedover fra hotellet til den flotte Amadores stranda. Denne kjenner vel de fleste fra før og trenger derfor ingen nærmere informasjon fra meg. Konkulosjon: Tror ikke vi blir å komme tilbake hit og er egentlig glad vi bare hadde bestilt en ukestur .. ..

Romtips: De øverste leilighetene har en bedre «delvis» havsutsikt...
Dato for oppholdet: august 2018
1  Takk, JeMo56
Anmeldt 27. juli 2018 via mobile enheter

Sentralt beliggende ca 10-15min gange ned til stranda. Pluss for shuttle bus. Stort sett hyggelig personale, fin og romslig leilighet dog med dårlige senger og lite utstyrt kjøkken. Noe slitt her og der. Ikke lydtett mellom leilighetene.Svakt renhold av personalet. Bassenget er lite og kun egnet for barn.

Dato for oppholdet: juli 2018
Takk, Ivar A
Anmeldt 14. juli 2018 via mobile enheter

Dette er en leilighet av grei standard. Kjøleskapet har mistet deler av pakningen, så funker dårlig. Dusjen er av malt leca så her må det brukes sandaler. Renholdet er så som så... de drar en rask runde over gulvet og bytter noen håndklær samt rer opp sengene. Du må vaske opp selv og det som ligger i skuffene var skittent da vi kom. Størrelsen på leiligheten er god, men alt for lite med en 2-seter sofa for en familie på 5. Bassenget er en fin plaskedam for barna med maks dybde på 130 cm. Blir mye kjøring av taxi da det ligger avsidiges til. Fordel med gratis «strandbuss», men det er bare 3 avganger til stranden og 3 avganger i retur. Blir ikke å komme tilbake hit flere ganger.

Dato for oppholdet: juli 2018
3  Takk, torunno561