Moskussafari i Dovre eventyr

Kjempe kjekke tur med trivelige privat guide. Fekk sjå moskus på store deler av turen. Kan... les mer

Anmeldt 6 dager siden
Oddythebody1983
Minner for livet 🌞

Helt magisk dag, guiden vi fikk hadde kunnskap om alt vi så og fant, samt fant 22 moskus, og 6... les mer

Anmeldt 3 uker siden
840vegardr

Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk tur i vakkert landskap. Guiden var veldig kunnskapsrik og kunne berike oss med gode historier og mye lokalkunnskap. Vi så rundt 10 moskus på turen, noe som må være meget god "fangst".

Takk, johanl237
Sigbjørn F, Guide på Oppdal Safari - Day Tours, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. juli 2020

Takk for hyggelig tilbakemelding og gratulerer med fin "fangst". Fortsatt god sommer! :-)

Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Veldig gøy at vi fikk sett 2 stk på ganske nært hold, veldig fin tur! Også fikk vi servert god kaffe og kanelboller.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, LottaH358

Takk så mye for hyggelig tilbakemelding! :-)

Anmeldt 28. juni 2020

Veldig fornøyd med moskussafari og guiden vår Kim. Vi så totalt 8 moskus og hadde en flott dag, med nydelig vær og nydelig natur.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Voyage47487799353

Takk for trivelig tilbakemelding! Kim sier hei :-)

Anmeldt 24. juni 2020

Å se moskus i sitt rette element kombinert med storslått natur og en flink guide Kim, gjorde at denne turen ble en minne jeg sent vil glemme.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, j_senawanna

Takk for hyggelig melding, og så bra du fikk en uforglemmelig tur! Hilser fra Kim :-)

Anmeldt 30. august 2019

29.august ble dagen for å benytte gavekortet jeg fikk til min 50-årsdag. Elendig værvarsel gjorde turen særs eksklusiv da jeg og min mann var de eneste som møtte opp og vi endte opp med privat guide: Kim. Hun gjorde en ypperlig jobb, munter, blid og kunnskapsrik. Tross regn, vind og tåke var det en glede å være ute i vakker natur. Etter å ha lett ganske lenge, fant vi moskus. En flokk på seks moskuskyr og kalver og en enslig moskusokse. Den siste kom vi ganske tett innpå (sikkerhetsavstand overholdt) og jammen reiste det seg en til like i nærheten. Vi fikk se ung og gammel okse hilse på hverandre og det var ingen tvil om at her var fortsatt den gamle eldst. Sola brøt gjennom, tåka letta og vakre Snøhetta kom til syne i vest.
22 km totalt - så verdt innsatsen! Stor takk til Kim og Oppdal Safari. Anbefales på det sterkeste!

Turen:
Noe stigning fra Kongsvoll opp til tregrensa. Etter det, forholdsvis lett terreng med utsikt til vakre fjell og daler. For å komme nært moskusen må man naturligvis forlate stien og vandre gjennom ulik vegetsjon og noe myr. Vår tur startet 10 fra Oppdal stasjon hvor vi returnerte 17:30. Igjen takk til vår eminente guide Kim, som ikke ga opp og til slutt fant moskus for oss og strakk sin arbeidsdag langt for vår skyld! Vi holdt oss hovedsaklig langs stien Kongsvoll-Reinheim.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, GunntheGuide