Anmeldt 27. juli 2021

Ønsker du en spesiell tur med opplevelser er dette stedet. Et historisk sted som er gjort om til hotell. Terningkast 6 på: Opplegg med overnatting i Longyearbyen med båttransport til Isfjord Radio, mottagelse, informasjon og omvisning, rommene, oppholdsrommene, betjeningen og ikke minst maten. Helt topp. Vi stortrivdes. Og vi så 3 isbjørner!! Skal tilbake. Anbefales.

1  Takk, okf123
Anmeldt 11. juni 2021 via mobile enheter

Vi ble hentet som avtalt i Longyearbyen og kjørte i båt ut til Isfjord Radio.
På ankomst ble vi tatt imot av Malin som er vertinne. Vi fikk varm drikke på tunet og fikk litt informasjon om kvelden videre.
Det er en liten stasjonsvandring med Thomas. Han fungerte også som badstue vakt og tur leder på utfluktene våre.
Etter dette var det bare å ta turen til badstuen og litt bading. Det ble badstue og bading to dager.

Maten til middag var nydelig begge kvelder. Lokalmat med kokkens vri. Absolutt ikke noe å trekke for. De har en meget rikholdig vinliste. Det er noe for enhver smaksløk.
Frokosten hadde nybakt brød og helt greit utvalg av pålegg, juice og yoghurt.

Rommet vi bodde på hadde god seng (Jensen) og sengetøy(høie). Det var romslig og stille.
God slåbrokk og håndkler.

Det er felles wc/bad men dette var helt uproblematisk og var rent og pent 24/7. Gode produkter fra Molton Brown.

Vi hadde booket Rib tur til Esmark Breen mm og fottur.
Dette ble endret i siste liten til 2x Rib turer. Så da ble det Barentsburg i stedet for fottur.
Det var en ganske nedtur i våres øyne, da vi hadde vært i Barentsburg tidligere i år. Men rib tur er bedre enn ingen tur…..

Thomas var utflukts ansvarlig for oss. Vi fikk god innføring i turene før avreise og lærerike detaljer underveis. Dette var veldig bra begge dagene på tur. Vi hadde prima utsikt til solformørkelsen på isen foran Esmarksbreen.

Vi er absolutt klare for å besøke Isfjord Radio igjen.

Vi fikk dessverre ikke se Isbjørn under oppholdet vårt. Men de lusker rundt i området. Så det er bare å prøve igjen;)

Dato for oppholdet: mai 2021
Takk, aleandrab
Anmeldt 23. august 2020 via mobile enheter

Vi besøkte Isfjorden radio i begynnelsen av august. Fire dager med et spennende og utsøkt opphold. Ni mil fra Longyearbyen ligger dette boutique hotellet i en gammel radiostasjon i ødemarken. Design interiør, gourmet kjøkken og utsøkt vinkjeller gjør oppholdet til en nytelse. Men det som gjør at en gjerne vil komme tilbake er de som driver stedet. Flinke, hyggelige guider som tar deg med på velorganiserte utflukter. Astrid tok oss på tur med sine to hunder. Henrik delte vin kunnskap og var gjerne isbjørn vakt når vi benyttet badstua. Etter utflukt eller badstue med avkjøling i Isfjorden var det velsmakende femretters middag laget av gourmet kokken Simon. En takk til guiden Thomas for å dele kunnskap og fine opplevelser som vår guide. En er ikke garantert å se isbjørn, men det fikk vi, isbjørn binne med to unger. Det ble også hvalross, seler og Nordishavet mange fugleslag i tillegg til Svalbards fengslende natur.

Dato for oppholdet: august 2020
Takk, eilimo
Anmeldt 28. mai 2020

Jeg og min samboer besøkte Isfjord Radio i starten av mai. Her ble vi møtt med gjennomgående god service fra betjeningen, god mat, et flott rom og ikke minst fantastiske omgivelser. En veldig bra 4-retters middag var inkludert i prisen, og maten som ble servert var for det meste fanget rett utenfor døra av en lokal fangstmann. For oss var turen til Isfjord Radio og Kapp Linne vel verdt et besøk!

Vi så ingen isbjørn eller hvalross på denne runden, men rikelig med reinsdyr, fugler og rev.

Dato for oppholdet: mai 2020
Takk, havaniel
Anmeldt 27. mars 2018 via mobile enheter

Dette skulle egentlig ikke være mulig - å omgjøre en gammel radiostasjon lang ute i Arktis til en overnattingsopplevelse i særklasse. Men slik er det. Etter to dager på hundeslede ble vi tatt godt imot og fikk nytt mat, vin og omgivelsene som blir minner for livet. Innendørs er det unikt, men først og fremst fordi det ligger der der ligger. Ikke forvent det samme som i en storby, men totalopplevelsen blir nettopp derfor så uendelig mye bedre! Dusj og do på gangen er helt selvsagt på et sted som dette, men føles helt OK med myke slåbroker og en atmosfære der det er naturlig å sprade rundt i ullundertøyet i korridorene.

Dato for oppholdet: mars 2018
Takk, 399prebenf
IsfjordRadio1, Manager på Isfjord Radio, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. april 2018

Hej!

Tusen tack för fina ord om vårat Isfjord Radio! Vi är så glada att ni hade en fin upplevelse och kände er som hemma, precis så vi vill att våra gäster ska ha det!
Hoppas vi får se er tillbaka någon gång i framtiden.

Vänliga hälsningar,
Malin och hela Isfjord Radio teamet!