Kjempe hyggelig mannskap og guide

Dette var en flott tur med masse historie og fine opplevelser! Båten er svært behagelig og takk til... les mer

Anmeldt 5. juli 2020
Ingar N
Oslo, Norge
Noe av det beste Svalbard har å tilby

Nydelig båttur med naturopplevelser med «nærkontakt» av breen i nydelig solskinn. En vandring... les mer

Anmeldt 20. desember 2019
Gunnar-Winum
Oslo, Norge

Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Dette var en flott tur med masse historie og fine opplevelser!
Båten er svært behagelig og takk til Kaptein Otto Karlsen og mannskapet.
Masse fin natur, men lite av hval og andre dyr. Slik er det!
På Pyramiden hadde vi en god guide og det var ellers en hyggelig erfaring.
Vaflene ombord smakte godt. Lunsjen var helt ok!
Takk for turen! Denne båten Anbefales i større grad enn tur med ribb.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, Ingar N
Anmeldt 20. desember 2019

En vandring gjennom spøkelsesbyen var meget fascinerende og ga tanker tilbake til kommunisttiden. I min tid på Svalbard i 1963/64 oppfattet vi Pyramiden som et isolert samfunn . God guiding men det var ofte problemer med å oppfatte det som sagt.
Anbefaler som det beste man kan få med seg på et dagsprogram.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, Gunnar-Winum
Anmeldt 11. september 2018

Behagelig båttransport, litt innlagt sightseeing, ikke minst breen - og to isbjørner. Flinke guider i Pyramiden. Spennende oginteressant!

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, 239sveinerikb
Anmeldt 22. juli 2018 via mobile enheter

Trist, vakkert, stemningsfullt. Spøkelsesby som viser en fordums arktisk storhet. Interessante historier, selv om guiden hadde det litt for travelt til tider. Skulle gjerne hatt mer tid og overnatting her!
Neste gang satser jeg på overnatting. Og undersøke muligheten for selv å kunne gå rundt med rifle og signalpistol. Anbefales, men sett deg gjerne litt inn i historien også før du drar - da vil du få enda mer utbytte av opplevelsen!

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, Bjarne Ringstad O
Anmeldt 20. juni 2018

Pyramiden er en opplevelse. Båtturen var fantastisk med flott guiding og mange opplevelser underveis. Det var interessant og lærerikt å se det gamle gruvesamfunnet og høre hvordan det fungerte og hvorfor det ble lagt ned. Slutten av guidingen, som varer 1-1,5 time blir avsluttet i en bar/kafè hvor mange kan få kaffe, kaker og vodka! Husk kontanter. Gled deg til turen.

Dato for opplevelse: mai 2018
1  Takk, Eva H