“Super opplevelse! ”

Green Dog Svalbard
Vurdert som nr. 2 av 24 Utendørsaktiviteter i Spitsbergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Eierbeskrivelse: Green Dog Svalbard er en familiebedrift som ligger i Bolterdalen, 10 kilometer utenfor Longyearbyen. Vi har holdt på med hundesledeturer på Svalbard og i Grønland i mere end 15 år. Green Dog har mer enn 150 polarhunder og hvert år blir 20 valper født. Green Dog tilbyr guidede turer med hunder året rundt i Svalbards arktiske villmark. Vinter kan du kjøre på hundeslede og besøke en isgrotte med våre dyktige guider - sommer tilbyr vi turer med hundevogn,fossiltur med kløvhund og vandretur over Foxfonna breen.
Nyttig informasjon: Baderomsfasiliteter, Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 20 mars 2017 via mobile enheter

Flinke ledere, fantastiske hunder, bra vær og nydelig isgrotte! Får det ikkje bedre! Anbefalast!

Takk, Lisa O
Skriv en anmeldelse

2024 av 388 anmeldelser

Anmeldt 7 mars 2017

Vi besøkte Green Dog og hadde en fantastisk fin opplevelse i hundegården, hilste og koste med hundene samt nøt en varm kopp kaffe i hytta. Gleder oss til å komme tilbake å kjøre hundeslede.

Takk, Anne_maanum
Anmeldt 7 mars 2017 via mobile enheter

Vi ble henta kl. 08:45 og kjørt ut til Green Dog. De ligger 15 minutts kjøretur fra sentrum. Her fikk vi utdelt varmedress, støvler, hansker, hals, lue og briller. All bekledning var av veldig god kvalitet og holdt oss varme hele turen. Kle deg godt under termodressen. Det blir kaldt for den som skal sitte på sleden. Ta med egne briller da de man får utdelt er litt slitt og litt små.

Vi hadde booket halvdagstur og det var helt strålende. Vi hjalp til å sette opp hundespannet og gjøre klar alle hundene, og ta de av igjen når man kom tilbake. En herlig opplevelse. Neste gang blir det heldagstur med isgrotte for vår del :)

Takk, Kayaq
Anmeldt 2 mars 2017

Det var en kald dag for hundesledetur, - 20 og vind. Men, da turen startet var det klarvær og vi så solen på de hvitkledde toppene. Vi ble hentet på hotellet i Longyearbyen kl. 10.00 og kjørt til Bolterdalen og Green Dogs hundegård med over 200 hunder. Stedet har en egen garderobe der alle får utlevert hodelykt, briller, støvler, termodress, votter og luer + en gratis buff med Green Dogs logo. For kalde dager anbefales minst to lag ull, ett lag fleece + tynn dunjakke under termodressen. Vi var også glade for å ha tatt med slalombriller med lyst glass og balaclava for å skjerme for vinden. Brillene du kan låne hos Green Dog er litt mørke og litt små. Ta også med varmeposer til sko og votter - ikke mist for de som sitter på i hundesleden (Clas Ohlsons er gode og varer over 6 timer).

Green Dog bruker store tresleder med god plass til "passasjeren". Guidene ga grundig instruksjon før turen startet, og alle måtte hjelpe til med å klargjøre sledene og feste hundene. Turen gikk innover Bolterdalen og inn til en isgrotte. Her var det på med hjelm og hodelykt og vi klatret ned en stige for å komme ned i grotten. Nede i grotten slukket vi alt lys og bare lyttet til stillheten i stummende mørke. Etter besøket i grotten, ble det servert lunsj og varm drikke før turen gikk tilbake til hundegården. Dette var en fin opplevelse for både voksne og barn. Guidene var kunnskapsrike og fortalte både om naturen og kulturen på Svalbard.

Takk, Line C
Anmeldt 1 mars 2017

Lørdag 25. februar hadde vi en nydelig hundesledetur sammen med guidene Petr og Peder. Været var helt strålende, hundene fantastiske, landskapet magisk og ikke minst gode guider som satte stemningen ved å være oppmerksomme, vennlige og rett og slett bare fine folk.
Takk for turen! Neste år blir det to-/tre-dagers for vår del. :)

1  Takk, Plutt

Reisende som så på Green Dog Svalbard, så også på

Longyearbyen, Spitsbergen

Har du vært i Green Dog Svalbard? Del dine erfaringer!