Åpen i dag: Stengt
Absolutt verd et besøk.

Anmeldt 17. juli 2021
Wenche I
Morsom aften med øl smaking

Fantastisk morsom vertinne og godt øl. Hva kan gå galt? 5 forskjellige typer til smaking. Gøy for... les mer

Anmeldt 17. mars 2021
aleandrab
Oslo, Norge

Anmeldt 17. juli 2021

Vi var der i begynnelsen av juli 2021.Svært flink guide på bryggeriet, hun var morsom og en som behersker det å fomidle bryggeriets historie og øl smaking til en minnerik og morsom opplevelse.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, Wenche I
Anmeldt 17. mars 2021 via mobile enheter

Fantastisk morsom vertinne og godt øl. Hva kan gå galt?
5 forskjellige typer til smaking. Gøy for par, venner og bedrifter på tur.

Dato for opplevelse: mars 2021
1  Takk, aleandrab
Anmeldt 2. september 2020 via mobile enheter

Jeg ble bitt av polarbasillen allerede da jeg besøkte Svalbard for aller første gang, og jeg reiser så ofte jeg kan til dette paradiset på Moder jord. Og hver eneste gang tar jeg også turen til Svalbard Bryggeri - verdens nordligste bryggeri. Både på ølsmaking og åpent bryggeri hver fredag ettermiddag og kveld.
Det er like spennende hver gang å høre historien om hvordan gruvearbeideren og piloten Robert Johansen brukte flere år på å få endret den norske loven slik at drømmen hans om å starte verdens nordligste bryggeri endelig ble realisert.
Vi får smake fem forskjellige av de øltypene de brygger. Hvor hele 16% av vanninnholdet er smeltet brevann fra flere tusen år gamle isbreer. Og det kjennes på smaken!
Nå får vi heldigvis kjøpt det fantastiske ølet her nede på fastlandet også. Både på Vinmonopolet og på COOP Mega, Extra og Obs! I tillegg til flere barer og puber. Verdens beste. Ingen over - ingen ved siden!

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, frodet192
Anmeldt 14. mars 2020

Vi hadde en flott kveld med smaksprøver og hyggelig selskap. God igjennom gang av bryggeriet, historien og plassering !

Dato for opplevelse: mars 2020
1  Takk, Anders P
Anmeldt 29. september 2019 via mobile enheter

Det er obligatorisk med besøk på Svalbard Bryggeri - verdens nordligste bryggeri som produserer verdens beste øl hvor hele 16% av vanninnholdet er smeltet brevann fra flere tusen år gamle isbreer.
Brianna var en fantastisk vertinne som fortalte historien om Robert Johansen, gruvearbeideren som kjempet en innbitt kamp og fikk endret loven slik at drømmen om å starte verdens nordligste bryggeri endelig ble realisert. Vi fikk smake på fem av øltypene de produserer. Fantastisk godt. Anbefales på det sterkeste, og jeg kommer garantert tilbake neste gang jeg kommer oppover til dette paradiset på Moder jord!

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, frodet192