Et «must» i Longyearbyen

En spennende tur inn i de gamle gruveanleggene i gruve 3. Vi ble hentet av vår guide på hotellet... les mer

Anmeldt 15. april 2024
Andrea S
Gruve tur

Vi hadde en super tur, guiden var artig og hadde mye historie og gode historier. Jeg kan anbefale... les mer

Anmeldt 19. januar 2024
Yvonne M

Anmeldt 18. oktober 2018

Lærte veldig mye, og var veldig spennende. Fikk mulighet til å teste litt selv og guiden hadde mye spennende detaljer.

Anbefalt ting å gjøre på svalbard,

Dato for opplevelse: oktober 2018
1  Takk, inerosaliet
Anmeldt 23. juni 2018

Ble hentet på hotellet av vår hyggelige svenske guid.
Ble først vist rundt på området og verksteder,hvor hun fortalte om historien rundt gruven.Etter på fikk vi en tur 250m inn i gruven.
Anbefaler turen for alle som er innterisert i historien rundt Svalbard.Stor takk til vår hyggelige og kunnskapsrike guid Alma👍

Dato for opplevelse: juni 2018
1  Takk, Ronbirk
Anmeldt 28. april 2018 via mobile enheter

Utrolig å se hvordan der var å jobbe i gruven! En fantastisk guide, kunnskapsrik og hyggelig! Anbefaler på det sterkeste en tur innom!

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, 282christopherb
Anmeldt 24. april 2018

Svenske Alma delte sin kunnskap og var engasjere og kjekk å høre på. Spennende å gå i en ekte gruve! Og gruvegangen de hadde laget der vi kunne krype gjennom for å få en følelse av arbeidsforholdene til gruvearbeiderne var svært bra.

Dato for opplevelse: april 2018
1  Takk, tvt2018
Anmeldt 25. mars 2018 via mobile enheter

Kunnskapsrik guide. Noe kjedelig når han ramset opp alle fakta. Meget spennende i gruven. Fikk se frølageret og polararkivet.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, 364kristianb