Unik innsikt i Svalbards gruvehistorie!

Camilla er fantastisk og engasjert guide, som gir deg et unikt innblikk i Svalbards gruvehistorie... les mer

Anmeldt 12. april 2022
Eskild F
Tromso
Supert opplegg og fenomenal guide

Utrolig interessant besøk til Gruve 3 hvor vi lærte mye om gruvedrift og livsgrunnlaget til byen... les mer

Anmeldt 8. august 2021
VegardL31
Stavanger, Norge

Anmeldt 13. oktober 2019 via mobile enheter

En fantastisk opplevelse, spennende bådefor barn og voksne. Guiden meget kunnskapsrik, å hadde mye ekstra med glimt i øye å fortelle.
Dette ble man prioritere om man er på Svalbard og vil lære litt om historien bak

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, trondag
Anmeldt 30. mai 2019

Guiden vår var veldig forsinket den dagen jeg var der, men det ble overskygget av hennes gode utstråling og kunnskapsrikdom. Er du nysgjerrig på hvordan gruvedriften og samfunnet var under gruvedriften, er dette stedet å besøke.

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, Kjell_53
Anmeldt 4. april 2019 via mobile enheter

Vi hadde en lærerik tur i Gruve 3 med vår kunnskapsrike guide, Ragnhild.
Hun gå oss et godt innblikk i hvilket hardt liv det var å være gruvearbeider her i Longyearbyen.
Det anbefales alle besøkende i Longyearbyen å få med seg dette, for å forstå opprinnelsen til byen.

Dato for opplevelse: april 2019
Takk, karimilla
Anmeldt 4. mars 2019

Jeg ble virkelig positivt overrasket over denne turen. Guiden var meget dyktig, og hadde utfyllende kunnskap om de minste ting i gruven. Veldig morsomme og spennende historier fra livet i gruvene. Føler at jeg virkelig forstår hvordan det er etter dette besøket. Som en bonus forstår man også livet i Longyearbyen langt bedre etter et besøk her.

Det kan bli veldig kaldt inne i gruvene så anbefaler å ha på varme klær! Man kan også plukke med seg kull fra gruven som et artig suvenir.

Anbefaler absolutt en tur til Gruve 3, det gjorde iallefall gode inntrykk på meg.

Dato for opplevelse: mars 2019
Takk, AndreasMyrengI
Anmeldt 1. mars 2019 via mobile enheter

Vi reiste 3 voksne med 1 tenåring. Fikk plass på turen i siste liten. Egentlig fullt, men de ordnet med større buss for vår del. Veldig bra guide, informativ og hyggelig. Språket foregikk på engelsk. Topp stemning. Anbefales!

Dato for opplevelse: mars 2019
Takk, Vanja T