Unik innsikt i Svalbards gruvehistorie!

Camilla er fantastisk og engasjert guide, som gir deg et unikt innblikk i Svalbards gruvehistorie... les mer

Anmeldt 12. april 2022
Eskild F
Tromso
Flott tur i gruve 3!

Anmeldt 27. mai 2021
Tone Aanderaa K
Stavanger, Norge

Anmeldt 27. mai 2021 via mobile enheter

Omvisningen i gruve 3 var en veldig positiv opplevelse. Guiden vår Camilla hadde et stort engasjement og høyt kunnskapsnivå, noe som gjorde turen unik. Anbefales!

Dato for opplevelse: april 2021
Takk, Tone Aanderaa K
Anmeldt 15. april 2021

Deltok på tur med Camilla som guide i april 2021. Hun var en fantastisk god formidler av gruvehistorien på Svalbard, og turen inn gruva ga et veldig godt inntrykk av hvor tungt og slitsomt dette yrket var/er. Absolutt en nødvendig tur for å forstå Svalbard, og utrolig lærerikt. Og Camilla var suveren :)

Dato for opplevelse: april 2021
1  Takk, SveinS351
Anmeldt 6. april 2021

Guidet tur i Gruve 3 ga levende informasjon om det historiske Svalbardsamfunnet og den ekstremt krevende og farlige jobben som gruvearbeiderne har hatt.
Gruven med utstyr er autentisk, og således ingen ordinær "museumsutstilling".
Både guidens fortellinger, men ikke minst muligheten til fysisk å (frivilling!) kravle inn i det trange "arbeidsrommet"/kullaget hvor arbeidet foregitt, ga en spennende og informativ opplevelse.

Takk, Kjell1341
Anmeldt 25. mars 2021

Vi hadde en utrolig flink og engasjert guide som fortalte om arbeidslivet i gruvene. Veldig fascinerende å se hvordan arbeidslivet og miljøet til gruvearbeiderne var. Anbefales å legge dette til som en av attraksjonene man må oppleve på Svalbard. Etter denne omvisningen skal jeg ikke lenger på ubehagelig kontorstol på jobben!

Takk, timkarlsen
Anmeldt 17. mars 2021 via mobile enheter

God guide som fortalte og viste gruve livet på Svalbard. Fin tur med mulighet til å prøve hvor tungt dette egentlig er. Absolutt et must når man er på Svalbard.

1  Takk, aleandrab