Interessant innblikk i Svalbards historie

Museet gir et godt innblikk i Svalbards historie. Utstillingen omfatter temaer fra dyreliv til... les mer

Anmeldt 14. mai 2021
WWL50
Kristiansund, Norge
God innsikt i Svalbard, historein og livet her

Fint og moderne museum som gir oversikt over dyrelivet, jakt og fangst og ikke minst historien om... les mer

Anmeldt 15. april 2021
SveinS351
Oslo, Norge
Les alle 1 300 anmeldelsene

Anmeldt 3. oktober 2018 via mobile enheter

Etter å ha vært noen dager på Svalbard er det veldig nyttig å dra på museet og få den komplette historien fra dette fantastiske øyriket presentert. Tenk at så mange mennesker har søkt lykken, søkt arbeid, søkt jakt, fiske og naturopplevelser i i snart 600 år. Respekt. Museet anbefales på det sterkeste. Og hvor finner du et museum der du kan legge deg ned å nyte utsikten?

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, 556lenan
Anmeldt 23. september 2018

Verdt et besøk om man er på Svalbard.Her kan man gå rundt i eget tempo og tilegne seg informasjon om dyr og livet på Svalbard før og nå.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, RagnaR2
Anmeldt 18. september 2018

Virkelig verd et besøk. Fin oversikt over en fremmed og krevende verden. Bruk et par timer, veldig interessant historie.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, dingoisa
Anmeldt 17. september 2018

En fin opplevelse å gå rundt på museet. Omfattende og nyttig informasjon om alt fra Svalbards historie, gruvedriften, dyr og natur. Skulle jeg trekke fram noe negativt så må det være at lyset i noen av monterene var for svakt til å se små interessante detaljer. Bør oppsøkes ved opphold i Longyearbyen.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, Steinar H
Anmeldt 17. august 2018

En kjempeflott presentasjon av Svalbards historie.
Det er besøk nr. 2 og det ble veldig mye bedre enn første gang grunnet vår guide Erlend "Djerv" Øian fra Better Moments AS som skulle være vår guide de neste 3 dagene. Han hadde mye ekstra kunnskap knyttet til de forskjellige utstillingene.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, wencheelisabethm