“veldig god og rikelig”
Anmeldelse av Kroa

Kroa
Vurdert som nr. 5 av 14 Restauranter i Longyearbyen
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Velkommen til Svalbards mest avslappende og historiske restaurant, til feiring av en stor dag, en romantisk middag, eller til et lite glass sammen med byens lokale innbyggere. Våre menyer er preget av årstidens råvarer, og våre kokker og servitører jobber hardt for å kunne servere et best mulig resultat av disse til deg som gjest. Våre åpningstider er 11:30-02:00 hver dag. Du finner oss midt i sentrum, bare noen få minutters gangtur fra de fleste hotelller i Longyearbyen.
Anmeldt 14. november 2018 via mobile enheter

Porsjon med spareribs vart veldig god og smakfull .god porsjon . Pizza stort med mye pålegg på. Høfflig personal. Gode priser

Takk, Silvia P
Kroa, Manager på Kroa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. november 2018

Takk Silvia for fin omtale.
Ønsker deg velkommen tilbake til Kroa.

Med vennlig hilsen,
Zandra

Anmeldt 7. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var en stor gruppa som var der å spiste men samtlige av oss som hadde fløtepoteter opplevde de som sur/ødelagt. Biffen var god og stemninga generelt var veldig bra.

Dato for besøk: mars 2018
1  Takk, Birgitteme
Anmeldt 21. september 2018 via mobile enheter

Vi var fem personer som på jakttur ble anbefalt denne restauranten.
Hyggelig og god servitør ga oss den servicen man forventer pluss litt til.

Gjennomgående bra mat og store porsjoner.
Prisbildet synes å være riktig og du får value for money.

Hyggelig atmosfære er det her også.
Anbefales.

Takk, 668kjetilb
Anmeldt 17. september 2018

Har vært her flere ganger tidligere. Under vår lunsj og middag denne gangen ble vi noe skuffet. Pizzaen til lunsj var ok, men middagen vi spiste på kvelden falt ikke helt i smak. Vi valgte en fiskerett og langtids behandlet kjøttrett. Vi synes kvaliteten på disse var dårligere enn det vi forventet. Dårligere enn ved tidligere besøk.

Dato for besøk: juni 2018
Takk, Steinar H
Anmeldt 17. august 2018

Jeg besøkte Kroa for første gang i 2014 og fikk den gang en helt fantastisk ølmarinert hvalbiff. Ved nytt besøk i 2016, ville jeg gjerne oppleve denne retten igjen, men den var dessverre ikke på menyen den dagen.
Nå - ved 3. gangs besøk undersøkte jeg ved ankomst om de hadde retten på menyen, og fikk positivt svar. Jeg virkelig gledet meg!! Men - da vi satte oss - vi var en gruppe på 12 personer - fikk jeg til svar at jeg ikke kunne få denne retten da vi var for stor gruppe!!!! Dette selv om alle bestilte individuelt! En begrunnelse som var, og er, helt uforståelig i og med at jeg kunne fått retten dersom jeg hadde kommet inn alene og satt meg ved et annet bord. Usikker på hvor mange vi måtte være før nei-grensen slår inn.
Etter å ha gledet meg i 4 år til å få smake denne retten igjen, var det utrolig skuffende å oppleve en slik service. En hvalbiff opptar ikke mer plass på grillen enn en kubiff!
Bestilte isteden en suppe - den var ikke varm, men jeg gadd ikke si ifra om enda mer.

Dato for besøk: august 2018
1  Takk, wencheelisabethm
Kroa, Manager på Kroa, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. august 2018

Hei Wenche!
Beklager at du ikke fikk bestilt hvalbiff når du hadde sett så mye frem til å spise den.
Vår a la carte meny er for grupper på 1-9 personer og er man i en gruppe over 9 personer får man bestille fra en redusert meny når man kommer. Alternativet er at forhåndsbestille samme meny/rett til hele gruppa fra vår sellskapsmeny der vi har hvalbiff som et av 5 hovedrettsalternativer.

Grupper over 9 personer får beskjed om at de får bestille fra redusert meny når de reserverer og er det tid til forhåndsbestilling får de menyer tilsendt på e post.

Vi ønsker deg velkommen tilbake til Kroa og jeg håper da at vi kan servere deg vår gode hvalbiff.

Med beste hilsen,
Zandra

Reisende som så på Kroa, så også på

Longyearbyen, Spitsbergen

Har du vært i Kroa? Del dine erfaringer!