“For en opplevelse ”

Funktionærmessen Restaurant
Vurdert som nr. 10 av 14 Restauranter i Longyearbyen
Kjøkken: Fransk
Beskrivelse: Funktionærmessen Restaurant byr på den beste utsikten i Longyearbyen. Et historisk spisested som lenge har vært forbundet med klasse og kvalitet. Det var her gruveselskapets funksjonærer i sin tid inntok sine måltider med fantastisk panoramautsikt over Longyearbyen, Longyearbreen og Hiorthfjellet. Da, som nå, var det et klassisk fransk kjøkken som inspirerte menyen. En restaurant som tar mål av seg til å være den beste på Svalbard, har naturligvis et godt utvalg vin. Funktionærmessens vinkart kan skilte med over 300 ulike typer, og kjelleren bugner av gode årgangsflasker – særlig fra kjente Bourdeaux-produsenter. Restaurantene våre har 15.000 flasker tilgjengelig! Vi kan også friste med over 70 sorter champagne! Her har du muligheten til å gjøre noen virkelig gode valg. 4-8 ganger per år arrangerer vi Winemaker`s Dinner i samarbeid med ulike vinprodusenter, og serverer menyer spesialkomponert til eksklusiv drikke.
Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

Var så heldig at vi bodde på Funken Lodge og vi spiste en fantastisk treretters middag der. Jeg får vann i munnen av tanken på den hovedretten! Den bestod av herlig kjøtt, forskjellige sauser og nydelig tilbehør. Kan virkelig anbefales selv om man ikke bor på hotellet!

1  Takk, 18Marens

2024 av 97 anmeldelser

Anmeldt 20. oktober 2018 via mobile enheter

Nydelig biff og masse spennende tilbehør.
Maten deles som en type tapas.
Lappene til dessert må du ha plass til.
Anbefales varmt!

Takk, LaDurr
Anmeldt 14. oktober 2018 via mobile enheter

Her får du alt - vi ble tatt godt imot av en hyggelig servitør, fikk gode anbefalinger på vin til maten, alle rettene vi spiste var nydelige, servicen strålende og prisene absolutt innenfor. Anbefales!

1  Takk, Elin E
Anmeldt 16. september 2018

I Funktionærmessen får du god mat i toppklasse. Vinutvalget er godt, og somelieren svarer på alle spørsmål. Anbefales på det varmeste!

Takk, Y9173TZ
Anmeldt 20. mai 2018 via mobile enheter

Var å spiste her lørdag kveld og bestilte kongekrabbe 4 ways + fisk. Hovedretten kommer bar, så man må bestille alt i tillegg.
Bestilte kun 1 siderett per pers, og ble ikke mett i det hele tatt, så her må man legge i mer enn 450 per pers.
På kongekrabben smakte tempura bra, mens de andre var dessverre bare average. Fisken var kjedelig.
Ser andre her har klaget på at det tar lang tid å få mat, men det gikk helt fint for oss. Betjeningen var stilige og oppførte seg veldig bra. Men det ble dessverre totalt fail ved betaling. Det kom to bord akkurat når vi skulle betale, så da kollapset alt. Det tok 15min før vi fikk signalisert servitøren vår, og så tok det 15 min og lage regningen vår. I tillegg glemte de helt vår 10% rabattkupung vi fikk på hurtigruten aktiviteten.

Dato for besøk: mai 2018
Takk, Claus K
Hurtigruten S, Waiter på Funktionærmessen Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. juni 2018

Hej Claus!

Tack för att du tog dig tid att ge oss denna feedbacken. Vi tar till oss detta, och kommer se hur vi i framtiden kan förbättra oss

Varmt välkommen tillbaka!

Vänliga hälsningar, Clara

Reisende som så på Funktionærmessen Restaurant, så også på

Longyearbyen, Spitsbergen

Har du vært i Funktionærmessen Restaurant? Del dine erfaringer!