North Pole Expedition Museum
Innholdsrikt.

Inneholder mye bra informasjon om de viktige ekspedisjonene til Nordpolen. Ligger nærme sjøen... les mer

Anmeldt 17. august 2022
fredrikunnar2018
Oslo, Norge
For de historisk interesserte.

Flott museum om tidlige forsøk på å nå Nordpolen luftveien. Masse originalmateriale og spennende... les mer

Anmeldt 18. august 2020
_ivindo2016
Bergen, Norge

Anmeldt 6. august 2017 via mobile enheter

Her trenger man masse tid, fordel at man da kan bruke billetten i flere dager.
Her får man det meste av historikken om nordpol eventyret på godt og vondt.
Masse autentiske gjenstander, utklipp, foto, film. Kan nesten ikke ha besøkt Svalbard og Longyearbyen uten å ha vært her.

Dato for opplevelse: juli 2017
1  Takk, Quest725049
Anmeldt 9. mai 2017

Interessant tema og museum. Problematisk med såpass mye av informasjonen på andre språk enn engelske eller norsk. Mye fint å kjøpe i butikken

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, vigdisih
Anmeldt 23. mars 2017 via mobile enheter

Bra å veldig interessant . Anbefales her har de gjort en skikkelig jobb for å få formidlet historien.

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, Torben R
Anmeldt 5. mars 2017 via mobile enheter

Dette er et av de minst interaktive muséene jeg har besøkt. Det bestod for det meste i å lese tekst på veggen og å se på bilder. Noen få gjenstander var utstilt, sammen med mye replica. Ikke verdt et besøk, dette er like spennende i en bok.

Dato for opplevelse: mars 2017
1  Takk, andersreve81
Spitsbergen Air... M, Eier på North Pole Expedition Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. september 2017

Hei der :)

Du har rett i at det er lite interaktivt. Vi er et privat museum og har derfor ingen pengestøtte. interaktive løsninger er kostbare, og vi har derfor prioritert andre ting. Vi tilbringer faktisk det meste av vår fritid med å jobbe selv på museet, slik at vi kan holde lønnskostnadene nede og slik tilby mest mulig for de som besøker utstillingem.

Du tar feil i èn ting: at du kan lese om dette i en bok.
Det finnes ingen bøker om museets innhold. Det er derfor museet eksisterer.

Vi skulle gjerne hatt interaktivt innhold, men det forutsetter er annen økonomi enn den vi rår over. Da må vi eksempelvis inkluderes lokalt, og det blir vi ikke. Ikke fra det offentlige og ikke fra private aktører. Dermed må vi sette vår lit til individuelle besøkende, og da tar det tid å løfte museet opp til neste nivå.

At du finner det kjedelig å lese en tekst i et museum men ikke i en bok, må du ta på din egen kappe :) Det har ikke noe med museets besøksverdi å gjøre.
Det har med din preferanse å gjøre.

Med vennlig hilsen
North Pole Expedition Museum

Anmeldt 23. mai 2016

Et moderne fin bygg, som har tatt vare på Svalbards historie, opp gjennom tiden. Dyreliv, jakt og fiske,og en fint gjenoppbygd fangsthytte, som fortalte om et tøft liv i villmarken.

Dato for opplevelse: mai 2016
Takk, asle630