Ulike måter å oppleve Stonehenge på
Anmeldt 3. september 2018 via mobile enheter

Endelig kom jeg meg til Stonehenge! På veg fra London til Southampton tok vi omveien til Stonehenge. Vi var å så på ringen av steiner. Fantastisk å tenke på at dette ble gjort for ca. 4500 år siden. Steinene er blytunge, enkelte opp til 30 tonn! I tillegg var de fraktet helt fra Wales nesten 300 km unna.
Det får en virkelig til å undre. Vi var også innom besøkssenteret og shoppen. Begge deler var helt ok.
Anbefales!!

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Moagut1
Anmeldt 30. april 2018 via mobile enheter

Ta med paraply/regnklær.
Buss går opp til en pris ca £20 eller du kan gå opp. Før en fin dag (uten regn) ta deg tid å gå hele runden runt.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, UlrikaO409
Anmeldt 27. april 2018

Rett og slett et kult sted og et minne for livet å besøke Stonehenge. Veldig god tilrettelagt ift. billettkjøp, ankomst, parkering, transport til og fra Stonehenge. Flott sted, flott lys, men overraskende lite sted. Skuffet over at de stengte av halve runden slik at vi ikke fikk gått hele runden rundt, men uansett verdt besøket.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, Tartufo17
Anmeldt 12. august 2017

Vi bodde i Salisbury og dro med Stonehenge buss. Selve bussturen tok ca. 30 minutt fra sentrum, vi fikk utdelt øreplugger og fikk historie på veien frem og tilbake. Vi dro en regnværsdag så det var ikke så altformye kø. Først kom vi til infosenteret der en kunne se og lese om området. Deretter tok vi en shuttlebuss til selve Stonehenge. Det var utrolig spesielt å se stenene, og atmosfæren rundt var magisk. Stonehenge er ca. 4-5000 år gammelt. Det som også er fantastisk er at stenene er hentet langt vekke i fra området de står på. Det er gjort et estimat på hvor mange timer som ligger bak arbeidet og det er ca. 20 millioner timer... (kilde Wikipedia)

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, HelHuse
Anmeldt 8. august 2017

Det er bygd et nytt senter der du ankommer Stonehenge der du må kjøpe billett og helst også en audioguide for å forsterke opplevelsen. Så må du på en shuttlebuss (det er langt å gå) for å kjøre fram til selve Stonehenge. Her må du gå i en inngjerdet, delvis smal gangsti rundt attraksjonen. Pass på å gå med sola. Det kan være trangt og fullt av folk med paraplyer så her er det viktig å ta seg god tid, lytte til audioguiden og se etter alle detaljer. Da får du fullt utbytte av dette over 4000 år gamle monumentet. Det koster 17,5 pund for en voksen og 3 pund pr audioguide. Vi kjøpte også et fint hefte for 5 pund.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Geivi