“Lokal restaurant i Pinhao”
Anmeldelse av Rufete - Restaurante

Rufete - Restaurante
Vurdert som nr. 3 av 16 Restauranter i Pinhao
Anmeldt 30. april 2017 via mobile enheter

I forbindelse med et besøk hos et vennepar i Porto tog vi lørdag toget opp i Douro dalen som er meget kjent for vindyrking og portvin. Vi tok toget i ca 3 timer opp til den lille byen Pinhao. Etter et besøk på en lokal vingård spiste vi lunsj på denne restauranten som ligger like ved togstasjonen. Den er typisk lokal, ikke særlig stor og menyen er svært begrenset, samt den var kun på portugisisk. Men vår servitør (en ung jente) var svært imøtekommende, hun ordnet raskt bord til oss, oversatte menyen og snakket godt engelsk. Maten er billig og smakte meget godt. Jeg spiste lammekotelett med potetgrateng. Portugisisk mat er ikke kjent for mye grønnsaker og saus, men fortsatt meget godt og rimelig. Kostet ca 80 kroner for maten. Lokalet er enkelt innredet, men likevel sjarmerende. Ikke noe fancy men gøy å oppleve noe lokalt og autentisk.

Takk, Knut-Arne K

Pinhao, Vila Real District
Pinhao, Vila Real District

Tabuaco, Viseu District
Provesende, Vila Real District

Har du vært i Rufete - Restaurante? Del dine erfaringer!