Anmeldt 3. august 2015

Vi var tre familier med barn i barneskolealder som reiste sammen i Juli 2015, og vi hadde en kjempefin uke her. Hotellet ligger på stranden, og all inclusive-opplegget ga oss tilgang på mat og drikke hele dagen, noe som er veldig greit når du reiser med småbarn. Det var rent og ryddig på fellesområdene, og rengjøringen av rommene var det ingen ting å utsette på. Veldig hyggelig, blid og hjelpsom betjening på alle steder i hotellet. Jeg har ikke vært i Alcudia før, men hvis jeg skal tilbake vil jeg booke meg inn her.

Dato for oppholdet: juli 2015
2  Takk, Svein Ole N
Anmeldt 28. september 2014

Kom hjem fra Bahia de Condesa igår. Meget hyggelig betjening! Men....... maten er utrolig ensformig. Altfor mye fritert. Maten ga også preg av å aldri være varm. All inclusive med vin fra tappetårn om ikke er mulig å drikke. I et fantastisk vinland som Spania må kunne by på noe annet enn dette! Tomme minibarer? Hva med vann i disse? Hotellet er mere slitt enn det fremkommer av bilder og beskrivelse. 9 euro for solstoler på stranda til hotellet? Barneunderholdning foregår på tysk? Hvorfor kan ikke denne være på spansk? Vi reiser da ikke til Spania for å synge tyske sanger? Matsalen har en full belysning så man får en følelse av å sitte i en kantine. Flott strand! Men med et såpass kostbart hotell, så er dette ikke en forventet standard.

Dato for oppholdet: september 2014
3  Takk, TorillMyr
Anmeldt 3. august 2014

Har sammen med familien bodd på fem forskjellige av de store hotellkompleksene i Alcudia. Condesa de la Bahia får jumboplassen. Hotellet i seg selv ( inkludert strand, fellesarealer og bassengområde) er fint, men maten ( sammenlignet med f.eks. Sunwing-hotellene i området) får bunnscore. Trist utvalg, få retter, smakløst ( og ikke "spansk" på noen som helst måte), og ikke minst - kald - til både lunch og middag. Mangel på Wi-fi på rommene trekker også ned. Vi skriver tross alt 2014. Gratis wi-fi i lobbyen, men da med en hastighet som er som lusa på en tjærekost.
Bestilte dobbeltrom og fikk knappe 6-7 kvadratmeter som skulle deles på tre personer. Ikke noe mini-kjøkken eller mulighet til å lage mat / kaffe på rommet. Kjøper du All Inclusive så må du være forberedt på å stå i kø hver eneste gang du skal ha et glass vann eller brus. Alt må nemlig hentes / bestilles fra baren som er betjent. Fryktelig skuffet. Sommeren 2014.

Romtips: Havutsikt er et "must" på dette hotellet.
Dato for oppholdet: juli 2014
3  Takk, Frode S
Anmeldt 17. september 2013

Vi var her i begynnelsen av september i en uke og stortrivdes. Vi reiste med vår datter på 1 år og 8 mnd, og hun koste seg masse under hele oppholdet. Hun elsket den fine stranda med langgrunt vann som lå i umiddelbar nærhet, splashområdet for barn var utrolig fint, og artige minidisko på kveldene.Været i septemnber var meget behagelig, lå rundt 28 grader.

Vi ble meget godt tatt imot i resepsjonen med et glass champagne og fikk meget godt oppfølging av kjempehyggelige Yana, stor +.

Vi hadde bestilt Royal suite, men fikk oppgradert til family suite da Yana tok seg tid og viste oss begge rommene. Begge rommene var strøkne. Royal rommet var utrolig fint med en kjempefin takterasse med havutsikt. Men vi fant ut at det ville være bedre for oss med familysuite da vi fikk mere plass, 2 bad, eget soverom, stue vi kunne oppholde oss og slappe av når jenta vår hadde lagt seg på soverommet. Rommet lå i 5 etg med en utrolig og direkte strand og bassengutsikt, fenomenalt.

Vi ble alltid møtt med et smil av hyggelige ansatte og betjenter overalt og fikk alltid god hjelp når vi trengte dette. Vi ble alltid møtt med et smil på vei inn i spisesalen av Toni og følte oss alltid velkommen.

På stranda fikk vi aldri problemer med å få solsenger da vi alltid sto opp tidlig og gikk ned på stranda rett etter frokost, rundt 9am. Mulig også fordi vi reiste utenom høysesong. Solseng kostet 9 euro for to, og varte til 18pm. Dette var ikke hotellet som styrte, men tilhørte det offentlige Alcudia.

De eneste tingene jeg skulle ønsket var anderledes var at minidiskoen kunne startet tidligere enn 830pm, da jenta vår alltid var trøtt og måtte holde seg våken og vente til den startet.

Støy mellom 0830pm og 1100pm kan være et problem for de som ønsker ro pga underholdningen på kvelden. Vi bodde i 5 etg og hørte godt til dette. Men det plaget oss ikke siden dattera vår sov godt selv med noe støy. Verre må det være for de som ikke har rom på toppen. Alternativet er å booke uten bassengutsikt og strandutsikt...

Vi savnet også større variasjon i maten, etter en uke med all inclusivt følte vi at mye av maten var den samme, og burger king i nærheten kom godt med. Snackbaren ved splashbassenget var suveren, og severte burger, pølse, is og brus. Men desverre stenger den 6pm.

Ingen treningssenter, selv om jeg ikke ville ha vært der altfor ofte.

Konklusjon: En av de beste strandferien vi har hatt takket være et utrolig fint hotell, utrolig sandstrand perfekt for barn og kjempehyggelige ansatte.

Romtips: Standardrom er smått, bør gå for suite. 5 etg for mindre støy fra underholdningen på kvelden og perfekt havutsikt. Vi hadde suite 512, vil ha den igjen om vi reiser tilbake. For å slippe støy het må man nok gå glipp av utsikt og booke motsatt side.
Dato for oppholdet: september 2013
1  Takk, kevin_dang
Anmeldt 5. august 2012

Fantastisk hotell rett på stranden! Maten var enestående, godt utvalg og alltid mye mat! Rent og fint overalt, staben gjorde en flott jobb hele tiden med å holde alt i orden. Litt mye folk ute ved scenen på kvelden, var litt vanskelig å få sitteplasser der hvis man var sent ute. Reiser gjerne tilbake, men da blir det i juni eller september, var litt for varmt i august. Anbefales på det sterkeste hvis du skal på familieferie eller bare ønsker å slappe av med sol og bading! Mye moro for unger!

Dato for oppholdet: august 2012
1  Takk, Wenche B