Guidet tur til Frihetsgudinnen og Ellis Island

fra kr 326,68
fra kr 735,38
fra kr 619,46
Anmeldt 14. oktober 2018 via mobile enheter

Tok turistbåt ut for å kikke på statuen.
Rachel var vår guide ,og gjorde ein super jobb.
Siden vi ikkje satte av meir enn ein time var dette perfekt med båt frå pir 17.
Men det går gratisbåt ut også slik at ein kjem i land.
Eit flott skue ,og fin historie om bakgrunnen for statuen.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, 261runes
Anmeldt 19. juli 2018 via mobile enheter

Dette er en severdighet i verdensklasse!
Det er umulig å besøke NY uten å besiktigelse frihetsgudinnen, enten fra Manhattan, fra båt eller helikopter. I tillegg kan selve Liberty Island og statuen besøkes.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, Rune1973
Anmeldt 29. juni 2018

Etter å ha sett Frihetsgudinnen både fra lufta og til vanns - er jeg usikker på om jeg har ønske om å stå i kø for å gå rundt den (evt opp i den).

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, Svein G
Anmeldt 13. mai 2018 via mobile enheter

Et essensielt landemerke som vel bør besøkes men ikke den helt store opplevelsen. Mer for å ha vært der enn at det er så fantastisk

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Stian H
Anmeldt 30. mars 2018

Først og fremst så er det lurt å forhåndskjøpe billetter på nett. Da går du forbi store deler av køen, og benytter egen inngang til sikkerhetskontrollen. Båten over er som regel full, med hold deg ved rekken, da er det gode muligheter for å få gode bilder.
På Liberty Island er det ny kontroll, men det går ganske greit. Vaktene er hyggelige, og atmosfæren blir bra. Inne i statuen kan man ta heis opp, eller ta trappen, kun ca 400 trinn, så det er en fin liten trimtur. Bra utsikt og på vei tilbake til Lower Manhattan kan man gå av på Ellis Island og se hvor emigrantene kom i land opp igjennom historien.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, Rolf-Bardu