eDreams
Agoda.com
Priceline
Anmeldt 9. august 2020 via mobile enheter

Kanskje min største skuffelse når det gjelder hotell uansett hvor i verden. Vi hadde booket en «junior suite» via nettsiden deres. Det viste seg å være et rom som var nedslitt, dårlig rengjort, og hadde en sovesofa som var så dårlig madrass på at selv min 8-årige sønn ikke ville sove på den. Rommet lå vegg-i-vegg med peisestuen helt i starten av gangen med en lite lydisolerte dør. Strømkontakter og brytere er gamle og tydelig slitt. Det er ingen aircondition eller ventilasjonsanlegg og avtrekket fra badet er heller dårlig. I tillegg er servicen tvilsom. Badet var skittent, det manglet fuger mellom flisene på en stor del av gulvet og luktet mugg. Dette var både dyrt og dårlig. Skal jeg være ærlig så forstår jeg ikke at de våger å markedsføre dette som en «junior suite» heller. I tillegg forsøker de å være så innmari fancy at restauranten har «fixed menu» uten barnemeny etter kl 17. Skikkelig familievennlig. Så absolutt ikke verdt et besøk. Styr unna og dra et annet sted.

1  Takk, Techtool
Anmeldt 2. august 2020

Datteren min og jeg bodde på en ettromsleilighet i tre døgn. Det var en merkelig lukt som møtte oss da vi åpnet døra til leiligheten for første gang – omtrent som gammel svette. Den samme lukta var det også i skapene. Vi bad om en annen leilighet. Siden det var fullt belegg den dagen, fikk vi ikke bytta før dagen etter, men personalet var ellers svært hjelpsomt og imøtekommende.

Den nye leiligheten var heldigvis ikke prega av lukt i samme grad. Kjøkkenet fungerte greit, men madrassene var tynne og harde (skumgummi), og vi sov elendig begge to, enda vi var ordentlig trøtte etter fjellturene vi hadde gått. (Prisen på overnattinga var på 3.800 kroner for tre døgn, inkl. vask., og da kan en forvente en skikkelige madrasser.)

Den siste kvelden skulle vi spise på hotellet. Det var buffet den kvelden. Hovedrettene var greie, dessertene kjedelige. Når en lager crème brûlée, bør en bruke fløte, ikke melk (og heller mindre porsjoner)! Dessert nummer to som vi smakte på, var smuldrepai med skogsbær. Bæra var gode, men toppingen fantes ikke crunchy, noe som er mer enn halve poenget med en smuldrepai. Det opplevdes som ganske drøyt å betale godt og vel 1000 kroner for to personer (inkl. to alkoholfrie øl) for helt middelmådig mat, når en 3 km lenger nede i dalen kan få virkelig velsmakende middag til halve prisen.

Det store plusset ved hotellet er beliggenheten – kort vei til mange fine turmuligheter. Også personalet var hyggelig. Men ellers var dette skuffende. Dessverre.

Takk, MarionFederl
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Hadde bestilt rom med utsikt, det fikk vi.
Utover det var det ganske trist.
Rommet var lite og bar preg av eldre standard....med nyere møbler.
Det var ingen ventilasjon...så varmen fikk vi rett og slett ikke ut av et lite luftevindu.
Det var ikke kjøleskap...og ingen kaffe/te på rommet.
Badet var trangt.
Nesten 2000 kr for dette for en natt midt på sommeren er det ikke verdt....
Fin beliggenhet...så her må det gjøres noe med pris eller standard rett og slett.

1  Takk, G4851JSthomasg
Anmeldt 27. juli 2020 via mobile enheter

Dette hotellet kan leve på en fantastisk utsikt! Hotellet bærer preg av at det er litt gammelt! Men er helt greit! Bestilte en suite sammen med et annet par, men bookingen ble helt forskjellig selv om vi bestilte det samme! Sovesofa til barna var ekstrem liten og det endte med at eldstejenta sov på gulvet med stol puter som madrasser (da de ikke hadde flere madrasser). Noe som fungerte! Suiten hadde ikke kjøleskap og det fantes ikke kopper på rommet! Vi spiste middag første dagen men 150 kr for en «barnebuffe» som inneholdt bare snitzel og pomesfritt ble for drøyt! Da kan lunchen (frem til 1700) anbefales med burger pomesfritt og salat for 80kr (barne meny)! Ellers smakte maten for de voksne. Men det er ikke å komme fra utsikten som var over Gaustatoppen, gåturen rundt vannet! Anbefaler tur til Rjukan og taubanen opp!
Fint opphold!

1  Takk, Mona H
Anmeldt 6. juli 2020

Var på dette hotellet i 2016, og var middels imponert. Tenkte imidlertid å gi de en ny sjanse nå, 4 år senere, da de jo har en fantastisk beliggenhet for å gå fine turer i fjellet. Og det er også det eneste positive å si om dette stedet. Beliggenheten.

De forteller på hjemmesiden at de har et spennende utvalg av vin og øl, det er løgn. Da vi spurte bartenderen hva de hadde av lokalt øl var svaret "Rignes", men det var utsolgt på tap. OK, de hadde noe helt grei IPA fra England.

Maten er et eget kapittel. Forretten var visstnok "bruschetta med biff", det var en slapp brødskive med løk, tomat og noe tørt grått kjøtt. Så fort siste bit er spist er servitøren på plass for å ta tallerkenen og levere hovedrett. De presenterer heller aldri rettene. Jada, du leser det i menyen, men det er god service og presentere maten under servering også. Servitørene både serverer og rydder fra tilfeldig side. Det er greit nok at ikke alle har utdanning, men opplæring må man i det minste kunne gi sine ansatte.
Hovedretten var en positiv overraskelse, og laget av det eneste menneske på dette stedet som antagelig har noe yrkesstolthet. Grønnsakene var godt laget, pent presentert og kjøttet var perfekt stekt og mørt.
Desserten er det ikke noe å si om, bare dropp den.

Frokost velges nå fra meny, og det er et fint alternativ til buffet. Men ikke velg vegetarmenyen. Vegetarfrokost på Gaustablikk er en klatt jordbærsyltetøy som de har kastet noe salat oppi. Og litt smør og en smøreost på siden. Å få eggerøre uten bacon er også helt umulig.

De i resepsjonen prater heller med hverandre enn med gjestene, og hverken "hei" eller spørsmål om et hyggelig opphold. Svaret på dette hadde jo også vært nei, så de vinner vel på å la være å spørre.

Hotellet har fin beliggenhet om du ønsker å gå Gaustatoppen, Toreskyrkja eller Heddersfjell (anbefaler veldig de to siste om du ikke vil gå i kø). Og det er, som sagt, det eneste. Synd at ingen vil drive dette med litt stolthet, det hadde stedet fortjent.

Takk, martef2013