Naturens eget badeland

Anmeldt 13. juli 2017
Steinarmsm
Oslo, Norge

Anmeldt 14. juli 2017 via mobile enheter

På badetur med ungene. Det var kaldt både i lufta og vannet, men hva gjør vel det når naturen selv byr på vannsklier og kulper i et stort område med svaberg. Vi bygde demning og ledet vannet til nye kulper, rutsjet nedover berget sammen med elva. Stor stas å bade med fisken i kulpene! Krystallklart vann. Opplevelsen varierer fra dag til dag - avhengig av vannføringen. Obs fjellet kan være veldig glatt. Vannet er kaldt i elva, men det er det også i Tinnsjøen, som vel er det vanligste badevannet i Tinn. Røyslandsbergo er en fascinerende opplevelse, men pass på sikkerheten. Elva kan være stri enkelte steder selv om vannføringen er liten.

Dato for opplevelse: juli 2017
5  Takk, Steinarmsm