Norsk Industriarbeidermuseum
Skolesamling

Hadde en flott omvising. Etterpå var vi samlet på kaffeen.Hadde en super guide som fortalte om hva... les mer

Anmeldt 24. februar 2019
KjerstiIngvildT
Flott museum i historiske omgivelser

Flott museum som nå er en del av UNESCOs verdensarvliste. Spennende historie om industrieventyret... les mer

Anmeldt 14. september 2018
IngeE773
Farsund, Norge

Anmeldt 28. juli 2018 via mobile enheter

Hun har med på omvisning, innføring og så en film, i tillegg til å gå rundt selv etterpå. Dette anbefales, da man får en annen opplevelse og inntrykk. Jeg lærte mye nytt på denne turen

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Hanne-Monica
Anmeldt 25. juni 2018

Stedet anbefales for alle som er interessert i Norsk Industrihistorie. Meget fascinerende å få innblikk i denne delen av historien Det var også interessant å besøke stedet hvor en av de mer spektakulære motstandsaksjonene fant sted under krigen. Mange har sikkert hørt om tungtvannsaksjonen. Den har også blitt filmatisert i diverse versjoner. Ved å besøke stedet og gå over broren som fører bort til anlegget får man et unikt innblikk i hvilke prøvelser de måtte gjennom i denne aksjonen.
Anbefales.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, pauholme
Anmeldt 22. mars 2018 via mobile enheter

Anlegget på Vemork er et must for alle som jobber i Forsvaret eller har en viss interesse for krigshistorie. De som forventer å finne tungtvannsfabrikken blir nok litt skuffet for den bygningen er sprengt bort forlengst (heldigvis), men kjelleren hvor selve produksjonen foregikk er nå under "utgraving" og det vil lages en utstilling i løpet av året som kommer. Selve kraftstasjonen er hovedtrekkplasteret etter min mening. Vakkert bygget og vakkert vedlikeholdt. Utstillingenene er også interessant, men for min del handlet det mest om å trekke inn omgivelsene og leve seg tilbake i historien. Anbefales på det sterkeste.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, trond_sakshaug
Anmeldt 11. september 2017

Det er absolutt verdt et besøk på dette museet. Bra til rette lagt utstillinger, hvor du både kan se, høre og få et godt inntrykk og hvordan det var. Imponerende maskinhall med de gamle maskinene.

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, Kolle2017
Anmeldt 28. august 2017

Vi var der med en skoleklasse som alle syntes det var et fint anlegg. Vi fikk omvisning av en hyggelig dame som forklarte ungene om historien på en veldig fin måte. Vi voksne, som kanskje har lest og kjenner historien bedre enn barna, syntes nok at man kanskje burde kunne få noe mer ut av anlegget med så mye spennende historie. Men absolutt verdt et besøk!

Dato for opplevelse: august 2017
1  Takk, GunKro