Norsk Industriarbeidermuseum
Verdt et besøk

Alltid spennende å dra på museum og ta med barna hit for å forteller dem om tungtvannet og... les mer

Anmeldt 30. september 2020
Sara N
Oslo, Norge
Interessant museum

Impulsbesøk med for liten tid. Så bl.a. hovedfilmen hoppet vi over. Uteområdene litt redusert pga... les mer

Anmeldt 29. juli 2020
Z972VOcarlb
Oppdal, Norge

Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Spennende historie og overveldende flott natur og fjell på Vemork. Anbefaler å se filmen som vises om tungtvannsaksjonene, og etterpå ta omvisning i tungtvannskjelleren. Omviseren som vi hadde var veldig flink og fortelle og vise med stor innlevelse. Det var absolutt en veldig spennende og lærerik dag.

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, BeateErvik
Anmeldt 1. mars 2020 via mobile enheter

Historisk grunn, mitt andre besøk. Et besøk som er obligatorisk å se i løpet av livet. Oppbyggingen av Norsk Hydro, norges bærebjelke og den omfattende krigshistorien. Sterke inntrykk på en fantastisk plass, må oppleves!

Dato for opplevelse: mars 2020
1  Takk, henrikleirvik
Anmeldt 23. januar 2020 via mobile enheter

Virkelig verdt turen! Anbefaler sterkt å ta guidet tur i tungtvannkjelleren, flink guide og mye interessant å se. Blir flere turer hit når de åpner det nye museet over kjelleren i 2021.

Dato for opplevelse: januar 2020
Takk, emmasw90
Anmeldt 24. september 2019

Når man er på Rjukan så må man ta seg en tur innom Vemork og industriarbeider museum samt den berømte kjelleren der tungtvannsabotasjen foregikk under andre verdenskrig. Kraftverket er avviklet, men mye står igjen.
Det er også reist en minnebauta over de 11 sabotørene som alle overlevde sabotasjen.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, 989aagel
Anmeldt 30. august 2019

Spennende og informativt både for bestefar og barnebarn på 8.
Intresann film, morsom konkurranse for barnebarnet der han var godt kjend med tungtvannssabotørene, flotte utstillinger og lett fin info. Tre timer gjekk som eit skudd.

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, fjellvandrer