Norsk Industriarbeidermuseum
Verdt et besøk

Alltid spennende å dra på museum og ta med barna hit for å forteller dem om tungtvannet og... les mer

Anmeldt 30. september 2020
Sara N
Oslo, Norge
Interessant museum

Anmeldt 29. juli 2020
Z972VOcarlb
Oppdal, Norge

Anmeldt 2. september 2020 via mobile enheter

Guidet tur m. mye informasjon og film. Historien bak Vemork og Tungtvanns sabotasjen. Veldig interssangt.

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, Morten M
Anmeldt 1. september 2020

Når det meste av teknisk som film og lys ikke fungerer så er det ikke mye å skryte av.
Store vann turbiner og noen plakater om gamle dager. Kunne vært så mye mere tenker vi. Kjeller ikke åpen. Hvorfor ikke noe utstilt materiell om krigen.

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, 299Olsen
Anmeldt 22. august 2020 via mobile enheter

Absolutt verd et besøk. Her får en informativ og god kunnskap om brytningstid i samfunnet fra jordbruk til industri. Norge var i endring og utviklet seg til et verdenssamfunn som også gjorde tungtvannsproduksjonen til et krigsmål. Utstillingen Helter i Telemark forteller denne historien.

Takk, karenmarieh
Anmeldt 3. august 2020 via mobile enheter

Sjeldent godt museum i Norge. Grei inngangspris. Stor variasjon i formidlingen og utstillinger. Bruk av ulike metoder. Ungdommene syntes det var spennende og lærerikt. Bestill på forhånd omvisning i tungtvannskjelleren. Ellers er det gjerne fullt. Anbefales

1  Takk, 338clausr
Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Impulsbesøk med for liten tid. Så bl.a. hovedfilmen hoppet vi over. Uteområdene litt redusert pga utgraving/restaurering av tungtvannskjelleren. God levendegjøring av industrihistorien i Rjukan og Telemark. Men bør ha mer tid en den timen vi brukte.

Takk, Z972VOcarlb