Rjukanbanen Norsk Industriarbeidermuseum

Anmeldt 24. september 2019
989aagel
Hagfors, Sverige

Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Meget spennende togtur, spesielt for de minste vi hadde med oss. Mye spennende historie, mye spennende å høre fra tida da banen og båtene var i bruk. Kjempe dyktig guide som fortalte oss litt på togturen og om livet på båtene.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, 453anetteg
Anmeldt 24. september 2019

Det er mulig å bestille tog fra Rjukan stasjon til Mæl. Toget består av et diesel lokomotiv og 1-2 vogner. Da det ikke er lyssignal ved veioverganger kjører toget i 30 km/t og en av de ansatte kjører i forveien med rødt flagg før togsettet passerer overgangene. Meget fin opplevelse.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, 989aagel
Anmeldt 5. august 2019 via mobile enheter

Flott tur med Rjukanbanen til Mæl Stasjon. På Mæl stasjon bar det omvisning på fergene. Vanligvis var det en tur ut på Tinnsjøen, men i år var det ikke lov å drive med persontrafikk pga manglende godkjenning. Det er helt fantastiske guider her, uttrolige kunnskapsrike.

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, JanAasnes
Anmeldt 5. juli 2019 via mobile enheter

Et flott sted med en saftig bit av Rjukans industriarv. Her kan du rusle rundt å se på tog og Ammonia og Storegut, ferger som har gått på Tinnsjøen. Mulighet for guidet tur også. Trivelig kafe med hyggelig betjening

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Trine1972
Anmeldt 26. juli 2018 via mobile enheter

Vi tok en 2 timers rundtur på Tinnsjøen med jernbaneferga M/F Storegut. Kjempefin tur. Flinke guider. Kiosk ombord. Besøk i maskinrom og på brua.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Nils987654321