Håndball gruppe med alternativ treningsøkt

Vi har hatt en treningssamling på Rjukan med Gaustatoppen som en av målene, det var 34 jenter i... les mer

Anmeldt 3 uker siden
Klinkokkos
Horten, Norge
Elsker turen

Med to venninner gikk jeg denne turen opp i begynnelsen av juli. Med nok klær og en liten sekk med... les mer

Anmeldt 5 uker siden
Laila E

Anmeldt 14. juli 2019 via mobile enheter

Fantastisk tur som må opplevesVi parkerte ved stavsro og gikk oppover. Tok banen ned igjen. Buss fra bana tilbake til bilen.

Takk, nedzadaf
Anmeldt 14. juli 2019 via mobile enheter

Fikk fjelltur i julegave og da valgte vi Gaustatoppen. Mye folk hadde valgt å gå dit samme dag som oss, det gikk greit, men synes faktisk det burde vært en aldersgrense for å gå opp. Folk gikk med altfor små barn som var lei tidlig. Det blir ingen kjekk opplevelse for de. På toppet feiret vi med bobler og øl fra kafeen. Nydelige vafler hadde de og.

3  Takk, Anne-Tone
Anmeldt 7. juli 2019 via mobile enheter

Vi gikk den bratteste og hardeste stien som går fra banen. Ganske tung tur om en ikke er vandt til å gå i fjellet, mye Steiner som er tunge å gå på. Men utrolig moro å ha gått den når en først kommer opp. Husk gode sko, helst fjellsko. Verdt besøket, på cafen var det kjempe hyggelig betjening og super gode vafler. Fikk en kjempe fin overraskelse på toppen også da kjærsten fridde der. Bare det gjør turen helt magisk.

Takk, KristineLAa
Anmeldt 5. juli 2019

Vi var heldige med været og gikk opp i sol. Riktignok var det sterk vind, men det var bare å stramme hetta skikkelig. Vi gikk fra bilen halv ni og da var det lite folk ute, så det anbefales å dra tidlig. For da vi gikk nedover var det en jevn strøm av mennesker i kø oppover. Fint merket sti, det var mer Stein enn vi hadde forestilt oss, så det var ganske slitsomt. Kjøpte oss en deilig toppvaffel på turisthytta der vi varmet oss før vi gikk ned igjen.

Takk, Trine1972
Anmeldt 18. juni 2019 via mobile enheter

Jeg tok turen fra Svineroi, 4 km til toppen, men til tider en bratt og ganske krevende ankomst til toppen. Vil anbefale å reise litt lenger retning Tuddal til parkering og gå den litt enklere traseen, de fleste velger den selv om den er noe lenger. Utsikten på vei oppover er flott, og når man når toppen etter 2 - 3 timer kan man se 1/6-del av Norge. På solskinnsdager er dette en fantastisk tur. På toppen er det en lite kafé, men ta med drikke og litt proviant på turen! Alternativt kan man ta Gaustabanen opp og gå ned.

Dato for opplevelse: juni 2019
1  Takk, henningsol